۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۶۷۱۸۴۰
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح همواره به دفاع ایدئولوژیک از مکتب امامین انقلاب پرداخت

آیت الله مصباح همواره به دفاع ایدئولوژیک از مکتب امامین انقلاب پرداخت
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی از ذخایر امام و انقلاب بود، گفت: این عالم فرزانه به دفاع ایدئولوژیک از نظام و مکتب امامین پرداخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه های علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، به تبیین شخصیت علمی، سیاسی و انقلابی این عالم فرزانه پرداخت و گفت: آیت الله مصباح یزدی علامه، فیلسوف بزرگ و از ذخایر امام و انقلاب برای نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی قبل و بعد از پیروزی انقلاب به حمایت از اسلام ناب محمدی پرداخته بود، گفت: آیت الله مصباح یزدی با اخلاص و تلاش در عرصه علمی به دفاع سنگرهای ایدئولوژی و تفکر امامین انقلاب پرداخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: آیت الله مصباح یزدی تا آخرین لحظات عمر خود حضور فعال در صحنه های علمی و سیاسی دفاع اسلام ناب محمدی و مکتب امامین داشته بود.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی همواره درصدد ترویج عظمت اسلام و انقلاب و مکتب امامین در جامعه بود، افزود: آیت الله مباح یزدی همچون عمار به دفاع از آرمان های نظام و جایگاه رهبر معظم انقلاب در صحنه ها سیاسی و علمی پرداخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: در روزهای ابتدای پیروزی انقلاب، بسیاری از گروه‌­ها و جریان های فکری و عقیدتی درصدد بودند که به گونه ای نهضت انقلاب را به نفع خود مصادره کنند؛ اما آیت الله مصباح یزدی هرگز لحظه‌ای در دفاع علمی و عقیدتی فکری نظام دست نکشید و تا آخرین لحظات عمر خود با تمام وجود از آرمان های انقلاب و ولایت فقیه دفاع کرد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: آیت الله مصباح یزدی با حضور و ارائه نظرات ایدئولوژیک در عرصه های و میزگردهای علمی بین المللی سبب آبروی نظام اسلامی ایران و حوزه های علمیه شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی از حیث علمی، حق بزرگی بر علما و اساتید حوزه علمیه دارد، گفت: این عالم فرزانه همواره دنبال تربیت شخصیت ها و شاگردان در صحنه های علمی و انقلابی و سیاسی حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز حوزه‌های علمیه شخصیت وارسته، متخلق به اخلاق الهی، عالم فیلسوف و فقیه بزرگی را از دست داده است، بیان کرد: باید آثار علمی آیت الله مصباح یزدی بیش از پیش در حوزه های علمیه و جامعه ترویج شود./998/ت302/ف

ارسال نظرات