۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۷۱۸۴۳

کتاب «رفیق خوشبخت ما» رونمایی شد

کتاب «رفیق خوشبخت ما» رونمایی شد
همزمان با بزرگداشت اولین سالگرد شهادت مظلومانه سرداران مقاومت از کتاب «رفیق خوشبخت ما» به زبان آذری رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، به همت نمایندگی فرهنگی ایران در نخجوان کتاب رفیق خوشبخت ما به زبان آذربایجانی ترجمه و منتشر شد. این مراسم در محل سالن منا سرکنسولگری کشورمان در نخجوان با حضور اعضای ایرانی و آذری نمایندگی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

سید احمد حسینی سرکنسول کشورمان در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تسلیت شهادت سرداران مقامت؛ شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، درباره ابعاد شخصیتی و مکتب حاج قاسم سخنرانی کرد. وی گفت شهیدان همیشه زنده و جاویدان هستند .

سخنران بعدی ابوالفضل ربیعی وابسته فرهنگی کشورمان ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) واولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را تسلیت گفت .

وی در سخنانی امنیت منطقه غرب آسیا و کشور ایران و کشورهای همسایه از جمله آذربایجان را مرهون جهاد سپهبد شهید سلیمانی  و همرزمانش برشمرد و گفت :این عزیزان با نثار خون و جان خود امنیت را به منطقه و جهان به ارمغان آوردند.

وی درادامه اظهارداشت:علت اینکه یک فرمانده نظامی محبوب قلوب و دلهای مردم ؛ ایران و حتی جهان شد به سه عامل می توان اشاره کرد. اولین دلیل این است که شهید سلیمانی هر قدمی که بر می داشت و هر کاری می کرد برای رضای خداوند متعال با خلوص نیت بود. دومین عامل ؛سرباز ولایت بود و در چارچوب فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) قدم بر می داشت . و سومین عامل ؛ روحیه مردمی بودن وی بود در هر شرایطی ندای درخواست مظلومی را در هر نقطه ای می شنید لبیک می گفت و به یاری آنها می شتافت.

 ربیعی در ادامه گفت:به درخواست دولت های منطقه مانند کشورهای سوریه ،عراق و ... به یاری مردم مظلوم آنها با هر دین و مذهبی اعم از مسیحی،اهل تسنن و شیعه شتافت و منطقه را از عناصر تروریستی داعش و عوامل استکبار جهانی پاک نمود. و عاقبت به فیض والای شهادت نائل آمد.

درادامه این مراسم ربیعی از مترجم کتاب میریعقوب سیداف تشکر کرد و گفت: خدا را شاکرم که توفیق معرفی زندگی عرفانی سردار پرافتخار ایرانی به مردم آذری در قالب این کتاب را نصیب ما کرد.یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

در ادامه سیداف مترجم کتاب گفت: شخصیت ژنرال شهید سلیمانی الگوی خوبی برای مسلمانان و جامعه بشری می باشد کتاب با روایت زندگی ژنرال شهید سلیمانی حس نوع دوستی و انسان بودن را به خواننده القاء می کند. شهید سلیمانی این ژنرال بزرگ ایرانی متعلق به همه مسلمان جهان بخصوص مردم آذربایجان و نخجوان بود.   

کتاب رفیق خوشبخت ما که به زبان فارسی به اهتمام سید عبدالمجید کریمی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده درباره سلوک سردار حاج قاسم سلیمانی و بررسی شخصیت جهادی و خستگی‌ناپذیر شهید بزرگوار بود که به زبان آذربایجانی در نخجوان رونمایی شد. این کتاب بصورت الکترونیکی  (E-Book)در فضای مجازی منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. 

این کتاب دارای فصول مختلفی است از جمله: زندگی نامه مراحل سیر و سلوک عارفانه شهید حاج قاسم سلیمانی، وصیت‌نامه آن شهید بزرگوار، خاطراتی که یا خود شهید نقل کرده یا همرزمانش از این شهید بزرگوار نقل کرده‌اند./826/

ارسال نظرات