۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۷۱۸۴۶

پیام تسلیت آیت الله علما درپی رحلت آیت الله مصباح یزدی

پیام تسلیت آیت الله علما درپی رحلت آیت الله مصباح یزدی
کرمانشاه - نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت عالم ربانی؛ آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

در متن پیام تسلیت آیت الله علما؛ امام جمعه کرمانشاه آمده است:

آیت‌الله مصباح یزدی شمشیر برُنده اسلام در مقابل دشمنان دین بود

ارتحال فقیه مجاهد و عالم ربانی آیت الله مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری، موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

آن فقیه مجاهد شمشیر برنده اسلام در مقابل هجمه افکار التقاطی و شبهه افکنی های دشمنان دین بود که با درک عمیق از مفاهیم اسلامی و با کوششی عالمانه، راه گشای خیل عظیمی از مردم و مشتاقان درک آموزه های دینی و معرفتی برای کسب حقیقت و فضایل بود و در قبل و بعد از انقلاب با حرکت در مسیر حمایت و اطاعت از امامین انقلاب و بست خدا باوری و بصیرت افزایی به تبیین مفاهیم دینی در قاموس مجموعه کتاب ها و سخنرانی ها به جامعه فکری ارزانی کرد.

فقیه بصیری که در هر زمانی، با اندیشه های متفکرانه و عالمانه و گفتمانی منطبق بر اصول پشتیبان ولایت فقیه و مبانی انقلاب اسلامی بود و همواره برای بسط و گسترش این تفکر مترقی از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

اینجانب این ضایعه را به محضر مقدس حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، بیت مکرم و داماد مکرم ایشان آیت الله حاج محمود محمدی عراقی و همه ارادتمندان آن مجاهد فی سبیل الله تسلیت عرض می نمایم و از درگاه با عظمت خداوند متعال علو درجات را برای آن فقید سعید مسئلت داشته و برای بیت مکرم و همه ارادتمندان و شاگردان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل را خواهان و خواستارم.

مصطفی علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه

 

در متن پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز می خوانیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ

در شب اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی خبر درگذشت حکیم فقیه مصباح انقلاب و عالم بصیر و با معنویت، معلم بزرگ حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی موجب تألم و تأثر بسیار گردید.

این عالم عارف که از پایه گذاران تحول در حوزه و علوم انسانی بود در ایجاد پیوند بین حوزه و دانشگاه نیز نقشی موثر و شایسته داشت. دوران عمر پربرکت این عالم ربانی و بصیر مشحون است از مجاهدت و مبارزه با کفر و شرک ،که در مکتب امام خمینی(ره) آموخته بود، ویژگی بارز و شاخص این عالم ربانی و مجاهد نستوه خستگی ناپذیری و مبارزه با خط نفاق و عناصر سست عنصر برگشته از خط امام(ره) بود و در این مسیر طعنه و کینه گمراهان در عزم و اراده الهی ایشان تاثیری نداشت.

آن فقیه انقلابی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده و چهار دوره نیز نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بودند. علامه مصباح تا آخرین لحظه حیات طیبه خویش در صحنه دفاع تئوریک و عملی از نظام اسلامی و ولایت فقیه حضوری اثر بخش داشتند و خار چشم استکبار جهانی و ایادی داخلی استکبار بودند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ضمن اظهار تاسف عمیق، فقدان اسفناک آن معلم بزرگ و عالم مبارز و فیلسوف سالک را محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، مقام معظم رهبری دام ظله العالی، بیت معظم له بویژه حضرت ایت الله محمدی عراقی  و شاگردان و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده و دوام و بقای راه بلند آن عالم مجاهد و روشنفکر را از خداوند متعال خواستار است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه

براساس این گزارش، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدلیل بیماری، عصر جمعه ۱۲ دی دار فانی را وداع گفت./1400/د101/ب1

ارسال نظرات