۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۷۱۸۵۱
عمار انقلاب:

پیام تسلیت شخصیت های حوزوی کاشان درپی درگذشت آیت الله مصباح یزدی

پیام تسلیت شخصیت های حوزوی کاشان درپی درگذشت آیت الله مصباح یزدی
اصفهان - شخصیت‌های حوزوی کاشان با صدور پیام‌هایی به مناسبت رحلت آیت الله مصباح یزدی، درگذشت این عالم انقلابی را تسلیت گفتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (ره) بود که در سال ۱۳۶۹ به عنوان نماینده دومین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان خوزستان، و پس از آن نیز در دوره‌های سوم و چهارم این مجلس از سوی مردم تهران به نمایندگی برگزیده شد، آیت مصباح یزدی داراى تألیفات و آثار متعددى در زمینه هاى فلسفه اسلامى، الهیّات، اخلاق و عقاید است.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی متولد ۱۱ بهمن ۱۳۱۳، عمار انقلاب، مجاهد بصیر و آگاه به زمان پس از عمری مجاهدت در سن ۸۶ سالگی به دیدار معبود شتافت.

حوزویان کاشان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای رحلت این عالم انقلابی و مجاهد و بصیر و آگاه به زمان را تسلیت گفتند، متن پیام تسلیت حوزیان کاشان به مناسبت رحلت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی بدین شرح است:

حجت الاسلام والسملیمن منصور فرجی مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان:
آیت الله مصباح یزدی فقیه بصیر و ولایی، یار ولایت، سیاستمداری آگاه و مفسری کم نظیر بود

متن پیام تسلیت حجت الاسلام والسملیمن منصور فرجی مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
قال الصادق (ع) عن رسول الله (ص):
من سلک طریقایطلب فیه علما سلک الله به طریقا الی الجنه و...
ارتحال عالم ربانی و فقیه بصیر و ولایی، یار ولایت، سیاستمداری آگاه و مفسری کم نظیر که حاصل عمر با برکت او وجود هزاران دانش آموخته فرهیخته در علوم مختلف حوزوی و علوم انسانی در عرصه حوزه و دانشگاه و جهان اسلام بوده و هست و خواهد بود را به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، عالمان، اساتید، شاگردان.
بالاخص خاندان محترم و فرزندان فاضل ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و حشر با انبیاء
و پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را از درگاه الهی برای ایشان خواستارم.
مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان

دبیر جامعه روحانیت کاشان:
آیت الله مصباح یزدی عمار رهبر معظم انقلاب و یاور امامین انقلاب

متن پیام تسلیت حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دبیرجامعه روحانیت کاشان بدین شرح است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ
خبر رحلت و آسمانی شدن روح بلند و ملکوتی فقید سعید، انقلابی کبیر، فیلسوف شهیر، مجاهد دلیر، فرهیخته فرهنگی پرکار، عمار رهبر معظم انقلاب و یاور امامین انقلاب حضرت آیت الله علامه محمد تفی مصباح یزدی، سبب تأثرهمه مومنان و یاران انقلاب شد.
رحلت این عالم ربانی، فقیه کم نظیر صمدانی و وارسته متقی، مجتهد کوشا و دینمدار ولایت را به حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (دام ظله)، روحانیت جهاد پیشه و عموم ارادتمندان و شاگردانش به ویژه ولایتمداران و حامیان انقلاب اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.
از خداوند رحمان برای آن مرحوم طلب عفو، رحمت، علو درجه و مقام و پاداش عظیم مجاهدت‌های علمی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی به ویژه یاری امامین انقلاب اسلامی ایران را مسالت می‌نمائیم.
جامعه روحانیت کاشان

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان
آیت الله مصباح یزدی میثم تماری بود که از بیان حقائق و فضایل انقلاب و نظام کوتاهی نکرد

متن پیام تسلیت حجت الاسلام میثم یوسفی مدیرمرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم بصیر و خبیر، فیلسوف، متکلم، فقیه و عارف عامل، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی موجب تأثر و تألم گردید.
انسانی که عمر شریف و مبارک خود را در راه خدمت به اسلام و حوزه‌های علمیه سپری نمود وبا تألیف کتاب‌هایی گران سنگ و تربیت شاگردانی کم نظیر بهترین باقیات الصالحات را برای خود بر جای گذاشت.
ایشان درعلم و عمل، مطهری زمان بود ودر مظلومیت، بهشتی دوران؛ بار‌ها مورد هجمه و تهدید عوامل خارجی و فریب خوردگان داخلی قرار گرفت؛ اما هرگز از مجاهدت و تلاش برای تبیین مبانی ارزشمند اسلام ناب و دفاع از ولایت دست بر نداشت.
میثم تماری بود که از بیان حقائق و فضایل انقلاب و نظام کوتاهی نکرد ودر حمایت از امامین انقلاب، خمینی کبیر (ره) و خامنه‌ای مظلوم (دامت برکاته)، توهین‌های فراوان شنید.
به حق باید گفت فقدان ایشان مصداقی بارز از حدیث «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسد‌ها شیء» است و خسارت حوزه‌های علمیه جبران ناپذیر می‌نماید؛ و چه بسیار جای شگفتی است که ارتحال ایشان با سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام و سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی مصادف گردید و علمدار و عمار انقلاب و رهبر به ملکوت اعلی و فردوس برین رسیدند.
اینجانب ضمن تسلیت به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و شاگردان و خانواده محترم ایشان، علو درجات، رحمت و مغفرت ایشان را از خداوند متعال خواستارم.
میثم یوسفی
مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان
۱۳/۱۰/۹۹
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات