۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۷۱۸۵۴
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی:

بسیج در دفاع از ملت از همه سیاسی‌تر است

بسیج در دفاع از ملت از همه سیاسی‌تر است
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه بسیج در دفاع از انقلاب و ملت، از همه سیاسی‌تر است، گفت: بسیج خود را برای یک گروه و حزب خاص هزینه نخواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در اجلاس تشکیلاتی شورای مرکزی نهضت استادی بسیج که با عنوان «الگوی ظرفیت ـ راه حل در اندیشه امام خامنه‌ای» برگزار شد، گفت: استاد بسیجی کسی است که از فرهنگ فاطمی، علوی و عاشورایی الگو گرفته و در اندیشه و عمل تابلوی تمام نمای این الگوهااست. بسیج اساتید دانشگاه‌ها در تحولات کشور بصیرت و صراحت را با هم دارد و باید این ویژگی‌ها را اعتلا ء بخشد.

وی با اشاره به سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی مهم ترین ویژگی این سردار شهید را جامعیت وی عنوان کرد و افزود: بر طبق اندیشه استاد شهید مطهری انسان کامل، انسانی است که همه صفات انسانی در او رشد کرده باشد و شهید عالی مقام سلیمانی، انسانی دارای جامعیت است با این مقدمه نظری می‌توان گفت، نه ماموریتش او را از سیاستش باز می‌داشت و نه روحیه نظامی وی، مجهز بودنش به استدلال و برهان را در وی  ضعیف می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه با اشاره به اقدامات ستودنی سازمان بسیج اساتید و صراحتی که این سازمان تاکنون نشان داده، تصریح کرد: ما باید صراحت را از حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها یاد بگیریم و آن را به امور اجتماعی و سیاسی تسری بدهیم. بسیج یعنی همین. زیرا با توجه به شناخت از تاریخ در می یابیم که صرفا بصیرت کافی نیست بلکه بصیرت به صراحت هم نیاز دارد. 

وی با اشاره به استقلال نسبی اقشار متخصص از سپاه و ستاد بسیج  که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: از ویژگی‌های بسیج  مستضعفین همین است که با صراحت و روحیه انقلابی و بدون ملاحظه کاری‌ها سخن بگوید. بسیج استادان دانشگاه‌ها نقشی تخصصی در جامعه داشته و آن امامت بسیج است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: البته بسیج استادان کشور باید بداند که  امامت و پیشوایی اقتضائاتی مخصوص به خود  دارد. امام نباید از ماموم خط بگیرد. بسیج استادان در  نسبت با  ولایت، ایفا گر نقش‌ها  و فرمانبر است اما در  نسبت با سایر اقشار باید، نقش امامتی  و بقول رهبر فرزانه انقلاب نقش فرماندهی جنگ‌های نرم و شناختی  داشته  باشد که این البته شامل بسیج اساتید حوزه‌ها هم می‌شود. بسیج استادان در دانشگاه‌ها  و حوزه‌های علمیه باید آینده را بسازد و ترسیم کرده و  برای ایفای رسالت خود نباید پس از فرمان ولی امر، تحت الشعاع برخی کارگردانان، نقش پذیر شود! اگر شما آینده را نسازید، دیگران آن را می سازند. بنابراین سازمان بسیج اساتید خود را  گفتمان ساز بیابد، نباید صرفا در برابر  گفتمان‌ها واکنشی عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تلاش دشمن برای شکست تفکر و الگوی ملی و جهانی  بسیج، اظهار داشت: اگر نظام جمهوری اسلامی ۴۰ ساله شده و در مقابل همه موانعی که دشمنانش ایجاد کرده بودند، ایستاده به خاطر وجود شجره طیبه بسیج است.

وی افزود: بسیجی به صورت عام و استاد بسیجی در دانشگاه  یعنی کسی که از فرهنگ فاطمی، علوی و عاشورایی الگو گرفته و در اندیشه و عمل تابلوی تمام نمای این الگوها است.  دشمن پس از اطلاع از ناکامی‌هایش در مقابله مستقیم با شجره طیبه بسیج ، اکنون می‌خواهد بسیج را با شیوه‌های نرم از بین ببرد. همه باید تلاش کنیم تا دشمن موفق نشود بسیج را به عنوان الگوی موفق ملی و جهانی  بشکند. چرا که به اعتقاد بنده بسیج شرط ظهور است. شرط ظهور، بسیج شدن برای آینده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: بسیج دو رکن دارد؛ یکی تولی و دیگری تبری است. امروز باید آن هویت حقیقی بسیج شکوفا شود. سرشتی  که خدا و مردم را مقابل هم نمی‌داند، بلکه می گوید برای تقرب به خدا باید مشکلات مردم را رفع کرد. یعنی باید آن هویت بسیج که آمده تا همه چیزش را برای سعادت مردم فدا کند، زنده کنیم.

وی در ادامه افزود: ما باید تنوع را در جبهه انقلاب بپذیریم، این راهبردی حکیمانه از سوی رهبر معظم انقلاب است. آنجا که فرمود؛ دشمن همه نیروهای نامتجانس را برای خاموشی انقلاب گردهم جمع کرده است. بنابراین ما هم باید بتوانیم تنوع در جبهه انقلاب را به رسمیت بشناسیم، انقلاب و بسیج این ظرفیت را دارد که تنوع‌ها را پذیرفته و برای اعتلای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به کار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: باید حرف‌های مختلف از سلیقه‌های متفاوت در سایه ولایت را  شنید و برای اقدام گرد هم جمع کرد. بسیج باید بتواند با انگیزه و ابتکار یک جبهه انقلابی تشکیل بدهد، در حالی که این روزها آنچه ما را رنج می دهد تلاشی است که برای تشتت در جبهه انقلاب دیده می شود.

وی در پایان انتخابات آینده را برای شکوفایی ملت و نظام اسلامی بسیار مهم خواند و تصریح کرد: جریان سکولار پس از سه دهه تلاش در کشور اینک می‌خواهد برای مرحله چهارم سکولاریزم که در واقع پیاده سازی و عملیاتی کردن سه گام پیشین است، در انتخابات پیش رو برنامه ریزی کند. بنابراین  نیروهای انقلابی نمی‌توانند نسبت به سرنوشت انقلاب و شکوفایی ایران اسلامی  بی‌تفاوت باشند. ما در دفاع از ارکان انقلاب اسلامی و مجد ملت مسلمان ایران، از همه سیاسی‌تر هستیم اما قطعا خودمان را برای یک  گروه و حزب  خاصی هزینه نخواهیم کرد./998/د101/ب1

ارسال نظرات