۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۷۱۸۵۹
امام جمعه بندر امام مطرح کرد؛

نقش مؤثر آیت الله مصباح یزدی در پایه ریزی انقلاب

نقش مؤثر آیت الله مصباح یزدی در پایه ریزی انقلاب
حجت الاسلام تابش گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی از روزهای نخست مبارزه در کنار امام راحل بود و نقش مؤثری را در پایه ریزی انقلاب و تشکیلات روحانیت ایفا کرد.
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی آیت الله مصباح یزدی به ساحت حضرت، ولی عصر (عج) به جایگاه و نقش مؤثر این عالم ربانی در پایه ریزی انقلاب و تشکیلات روحانیت اشاره کرد و بیان داشت: آیت الله مصباح یزدی از روز‌های نخست مبارزه امام خمینی (ره) در کنار ایشان حضور داشت.

امام جمعه بندر امام تصریح کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی از بنیان گذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و پایه گذار دانش‌های نوین با دیدگاه اسلامی بود.

حجت الاسلام تابش، آیت الله مصباح یزدی را عالمی وظیفه شناس و مسؤولیت پذیر خواند و گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی هرگاه متوجه مخاطره‌ای برای اسلام و انقلاب می‌شد با نگارش کتاب و سخنرانی‌های خود هشدار می‌دادند.  

وی با اشاره به ارائه نظریه سیاسی اسلام توسط مرحوم آیت الله مصباح در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: زمانی که برخی به دنبال تضعیف ولایت فقیه و ارائه اندیشه سکولار و لیبرال در جمهوری اسلامی بودند؛ این عالم ربانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران نظریه سیاسی اسلام را عنوان کرد.  

امام جمعه بندر امام در ادامه افزود: مرحوم آیت الله مصباح یزدی ضمن پاسخگویی به سوالات معاندین که علیه ولایت فقیه بود، پرداخت به همین خاطر عمار انقلام نام گرفت و هر زمان که به تبیین و بیان حقیقت نیاز بود، آیت الله مصباح حضور می‌یافت.

وی در تبیین ویژگی‌های شخصیتی این عالم بزرگوار ابراز داشت: آیت الله مصباح یزدی در قالب انسانی جامع، عارف، فیلسوف، فقیه، مفسر قرآن و آگاه به علوم جدید بود که با وجود روحیه انقلابی بصیرت سیاسی خود را حفظ کرده بود.

 امام جمعه بندرامام در پایان گفت: حوزه علمیه، طلاب و جوانان باید به علوم ریشه دار حوزه مانند فقه و اصول و حدیث مسلط شوند؛ همچنین روش‌های علمی را برای پیگیری و عمیق‌تر کردن مباحث اسلامی به کار گیرند./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات