۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۷۱۸۷۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ولایت مداری و روحیه انقلابی از جلوه های زیبای زندگی آیت الله مصباح یزدی

ولایت مداری و روحیه انقلابی از جلوه های زیبای زندگی آیت الله مصباح یزدی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، ولایت مداری و روحیه انقلابی را از جلوه های زیبای زندگی آیت الله مصباح یزدی(ره) عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی از ایشان به عنوان شخصیتی کم نظیر در عرصه علوم اسلامی یاد کرد و گفت: تلاش های علمی این عال وارسته، بسیاری از خلأهای موجود در عرصه علوم دینی را پر کرد.

وی آیت الله مصباح یزدی(ره) را از ذخایر انقلاب اسلامی معرفی کرد و با بیان این که ایشان با نظریه پردازی در عرصه علوم دینی بسیاری از مشکلات و موانع موجود در این حوزه را برطرف کرد، افزود: به حتم فقدان این شخصیت جامع الاطراف خسارت سنگینی برای جامعه حوزوی کشور است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که شخصیت جامع علمی و فقهی آیت الله مصباح یزدی(ره) هنوز ناشناخته مانده و باید بیشتر مورد تبیین قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این عالم انقلابی و مجاهد در طول عمر با برکت خود از هیچ تلاشی برای رشد و اعتلای دین، انقلاب و حوزه های علمیه فروگذار نکرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، آیت الله مصباح یزدی را یار و یاور انقلاب، نظام اسلامی و مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: عشق و ارادت این شخصیت برجسته انقلاب به امام راحل و مقام معظم رهبری باید به الگویی برای جامعه ما تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) با نظریه های ارزشمند خود در حوزه علوم دینی به بسیاری از شبهات و کمبودها در این بخش پاسخ داد، خاطرنشان کرد: ایشان را می توان به حق علامه طباطبایی و شهید مطهری زمان معرفی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) خلأ وجودی شخصیت های بزرگی همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری را برای نسل امروز پر کردند، اداممه داد: آراء و اندیشه های این عالم بصیر و انقلابی در بسیاری از امور نقشه راهی مطمئن برای جامعه اسلامی خواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره)به دلیل صراحت بیان، روحیه انقلابی و شجاعتی که داشت مورد هجمه ها و تهمت های دشمنان داخلی و خارجی قرار داشتند، افزود: اما این عالم با بصیرت بدون توجه به هجمه های دشمن، استوار بر باور و اعتقاد خود ایستاد و ذره ای عقب نشینی نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) در اخلاص، سلوک معنوی، حلم و تقوا نظیر نداشت، ادامه داد: این شخصیت برجسته انقلاب همه عمر با برکت خود را صرف اعتلای دین و انقلاب و نشر معارف اهل بیت(ع) صرف کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، ولایت مداری و روحیه انقلابی را از جلوه های زیبای زندگی آیت الله مصباح یزدی(ره) عنوان کرد و افزود: ایشان با همه وجود و توان خود در برابر نااهلان، جریان های معاند و کسانی که به دنبال تضعیف جایگاه ولایت و رهبری بودند ایستاد و از این جایگاه الهی حراست و پاسداری کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اندیشه های آیت الله مصباح یزدی(ره)، چراغ راهی برای جریان انقلابی کشورمان است، تصریح کرد: این عالم انقلابی به حق عمارگونه از انقلاب اسلامی، آرمان های امام راحل مقام معظم رهبری دفاع و حراست کرد./950/

ارسال نظرات