۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۸۹۴
عمار انقلاب؛

علامه مصباح یزدی خلاصه‌ای از علمای سترگ نجف و قم بود

علامه مصباح یزدی خلاصه‌ای از علمای سترگ نجف و قم بود
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بر انتشار آثار قلمی باقیمانده از علامه مصباح یزدی تأکید کرد و گفت: این عالم فرزانه خلاصه‌ای علمای سترگ نجف و قم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، به شاخص های علمی، سیاسی و انقلابی این عالم فرزانه پرداخت و گفت: آیت الله مصباح یزدی، از چهره های نادر و ماندگار در عرصه علمی، فقاهتی و فلسفی و تفسیری حوزه های علمیه بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز داشت: آیت الله مصباح یزدی شخصیت بی نظیری بود که قلم و بیان او در دفاع از معارف الهی همواره مؤثر، کارآمد و تأثیرگذار در جامعه بوده است.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: این عالم فرزانه با تربیت خیل عظیم طلاب جوان، نخبه و فرهیخته توانست بر غنای حضور عالمان سترگ در عصر معاصر همت بگمارند.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی تمام عمر و زندگی خود را صرف تعلیم، تدریس، تألیف و تحقیق کرد، افزود: این عالم فرزانه در طول عمر شریف خود با ارائه خطابه های پرشور به اثبات و دفاع از نظام اسلامی و جبهه حق پرداخته بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بیان کرد: علاقه حوزویان و مردم به آیت الله مصباح یزدی ناشی از خلق نیکو، صفای باطن ایشان بود؛‌ او کسی بود که با عشق مرزبانی عقیدتی اسلام برعهده گرفته بود.

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی خلاصه ای از علامه طباطبایی، علامه بحرالعلوم و علمای سترگ نجف و قم بود، افزود: این عالم فرزانه در موضوعات علمی مختلف و فلسفی، سخن اول در میان حوزویان را ارائه می داد و چون خورشید در آسمان فیضیه درخشید.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره اینکه رهبر معظم انقلاب خود را برادر و داغدار آیت الله مصباح یزدی دانسته است، افزود: رکن اصیلی از میان حوزه های علمیه دست رفته و سالیان متمادی باید بگذرد تا دوباره شخصیتی همچون این عالم فرزانه در حوزه های علمیه تربیت شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: امیدواریم باقیمانده آثار قلمی آیت الله مصباح یزدی منتشر شود و فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان از آن بهره‌­مند شوند./998/ت302/ف

ارسال نظرات