۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۷۱۹۱۵
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی با استدلالات متقن خویش برحقانیت ولایت فقیه مهر تایید زد

آیت الله مصباح یزدی با استدلالات متقن خویش برحقانیت ولایت فقیه مهر تایید زد
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: در اوایل ظهور گروه های سیاسی و اعتقادی، این آیت الله مصباح یزدی بود که با استدلالات متقن خویش بر حقانیت ولایت فقیه مهر تایید زد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی؛ آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، اظهار داشت: عمر مرحوم آیت الله مصباح یزدی در راه اسلام، ولایت و مرجعیت وقف شد و با وجود بسیاری از اهانت ها و جبهه گیری های دشمنان ولایت و اسلام، هرگز خللی در مسیرش ایجاد نگردید.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: این عالم برجسته جهان اسلام و تشیع را باید یکی از ستون های اصلی انقلاب اسلامی دانست و آثار به جای مانده از این علامه مبین این ادعاست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی در علوم مختلف از جمله فقه و اصول و تفسیر قرآن کریم استادی تمام عیار بود، ادامه داد: استعداد و نبوغ ذهنی آیت الله مصباح به حدی بالا بود که وی در اوان جوانی به گواهی و تایید بسیاری از حوزویان آن زمان به درجه اجتهاد رسیده بود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی از شاگردان بنام مرحوم «حاج شیخ محمدعلی نحوی» بود و در محضر این استاد بسیاری از اصول و فروع دین اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه را به خوبی فرا گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: همچنین آیت الله مصباح یزدی به مدت 15 سال در محضر آیت الله بهجت شاگردی و تلمذ نمود که این باعث گردید ایشان در بحث معنویات نیز به درجات بسیار بالایی برسد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به فعالیت های سیاسی و مبارزاتی آیت الله مصباح در دوران رژیم ستم شاهی عنوان داشت: این عالم ربانی بخش اعظمی از عمر خویش را در دوران پیش از انقلاب در راه مبارزه با نظام پهلوی گذراند و در این راه متحمل زندان، شکنجه، تبعید و... گردیدند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه آیت الله مصباح در مباحث علمی و فرهنگی سرآمد روزگار خویش بود، عنوان داشت: آیت الله مصباح یزدی در فقه و اصول با بهره بردن از محضر استادانی، چون آیات عظام بروجردی، اراکی، امام خمینی و بهجت در سن 27 سالگی به درجه اجتهاد رسیدند. در علم تفسیر نیز با بهره از دیدگاه‌ها و سفارشهای خصوصی علامه طباطبایی (ره)، توانستند روش صحیح تعمّق و تفکّر در قرآن را بیاموزند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با اشاره به اینکه باید آیت الله مصباح را عمار امام دانست، گفت: در اوایل ظهور و حضور گروه های سیاسی، مذهبی و اعتقادی، این مرحوم آیت الله مصباح یزدی بود که یک تنه با استدلالات متقن خویش بر حقانیت ولایت فقیه مهر تایید زد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: با این وجود در مسیر اثبات ولایت فقیه، دفاع از مستندات دینی و... از سوی دشمنان و بدخواهان همواره مورد حسادت و کینه قرار می گرفت، ولی این امر هرگز مانع نشد که این عالم وارسته از مسیر اصلی خود که همان تحکیم ستون های دین بود، ناامید شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان سخنان خود گفت: بی شک اکنون جای این عالم مجاهد و نستوه در میان همه ما خالی است ولی امید داریم هستند عالمانی که مسیر این علامه دهر را دنبال خواهند نمود و اجازه نمی دهند که حوزه های علمیه و مراکز دینی خالی از عالمانی این چنینی شود./1400/

ارسال نظرات