۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۷۱۹۴۲

وبینار بین المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید» برگزار می‌شود

وبینار بین المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید» برگزار می‌شود
نخستین وبینار بین المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید، علوم طبیعی و آینده الحادنو» با قرائت پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با پیشرفت شگرف علوم طبیعی در دو قرن اخیر جریان های الحادی تمرکزخود را از بحث های فلسفی و عقلی به سمت موضوعات علمی سوق داده اند و مبانی خود را بر علومی از قبیل فیزیک کوانتوم، زیست شناسی فرگشتی، علوم شناختی و عصب شناسی استوار نموده اند.

از آنجا که علم ماهیتی جذاب و فریبنده دارد این جریان‌ها به ویژه در سه دهه اخیر جان تازه‌ای گرفته‌اند و طرفداران بسیاری را به ویژه در قشر نخبه و تحصیل کرده پیدا کرده‌اند. البته به موازات تقویت شدن این جریان‌ها در جبهه الحاد، اردوگاه خداباوران نیز در کناررویکرد فلسفی در مقابله با جریان‌های الحادی، رویکرد علمی را نیز در دستور کار خویش قرار داده و به حق در این عرصه نیز موفق بوده است.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه که رسالت اصلی خود دفاع از حدود و ثغور عقیدتی خداباوران می‌داند، در صدد اجرای برنامه منسجم و قوی در  مبارزه با جریان الحاد نو می باشد.

این مرکز با الهام گرفتن از آیه کریمه «قل تعالوا الی کلمة سواء... الآیه» یکی از قدم های مناسب در زمینه مواجهه علمی و متقن با جریان الحاد نو را هم‌اندیشی وهم‌افزایی در میان ادیان ابراهیمی می داند.

در همین راستا اولین وبینار بین المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید، علوم طبیعی و آینده الحادنو» را با قرائت پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی و شرکت دانشمندان سرشناس در زمینه الحاد نو جهان از جهان اسلام و مسیحیت در تاریخ 15 دی ماه 1399 به صورت مجازی به عون پرورگار برگزار خواهد نمود.

این وبینار بین المللی با یاد و گرامیداشت مقام علمی مرحوم آیت الله مصباح یزدی برگزار می شود و سخنرانان آن عبارتند از:

مهدی گلشنی (تهران)،

استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف

موضوع: علم و دین در پرتوی جهان بینی توحیدی

دکتر مایکل بیهی (آمریکا)

استاد تمام دانشگاه لیهای

موضوع: جریان طراحی هوشمند و چالش های این جریان برای الحاد نو

حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی (قم)

استاد تمام موسسه امام خمینی (ره)

موضوع: دین و اخلاق با نگاهی به الحاد مدرن

دکتر رابین کالینز (آمریکا)

استاد تمام دانشگاه مسایاکالج

موضوع: فیزیک مدرن و آینده ی الحاد و خداباوری

دکتر یوسف دانشور (قم)

استادیار موسسه امام خمینی (ره)

موضوع: طبیعیت گراییِ غیر موجهِ علمی

وبینار بین المللی «ادیان ابراهیمی و مواجهه با الحاد جدید، علوم طبیعی و آینده الحادنو» با دبیری علمی حجت الاسلام قاسم محمدی عصر روز دوشنبه تاریخ: 15/10/1399 ساعت 18 الی 20 به صورت مجازی از درگاه‌ها https://www.andisheqom.com ،http://aparat.com/pasokhtv و http://instagram.com/pasokhtv به صورت زنده پخش می شود./998/د101/ف

ارسال نظرات