۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۷۱۹۵۴
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

مظلومیت ابوطالب، ثمره عناد با علی است

مظلومیت ابوطالب، ثمره عناد با علی است
رییس جامعه الزهرا با بیان اینکه مظلومیت حضرت ابوطالب بخاطر فرزند بزرگوار اوست، گفت: کینه هایی که به حضرت امیرالمؤمنین داشتند را با حضرت ابوطالب تلافی کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اعضای دبیرخانه همایش بین المللی حضرت ابوطالب با حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی، رئیس جامعة الزهراء در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۹، در ساختمان جامعه الزهرا قم دیدار و گفت و گو کردند.

این دیدار با حضور حجت الاسلام آل ایوب مدیر کل پژوهش مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی رئیس اداره پاسخ به شبهات مجمع و حجت الاسلام محمد حائری شیرازی دبیر علمی همایش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مدنی بجستانی پس از ارائه گزارشی از روند همایش توسط ستاد اجرایی، ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا(س) گفت: حرکت بزرگی که در جهت برگزاری همایش بن المللی حضرت ابوطالب (ع)صورت گرفته است، جای تشکر و سپاس فراوان دارد.

رییس جامعه الزهرا(س) ادامه داد: این واقعیتی است که خیلی افراد بدان اشاره کرده اند که مظلومیت حضرت ابوطالب (ع) بخاطر فرزند بزرگوار ایشان است وشاهدیم که کینه هایی که به حضرت امیرالمؤمنین(ع)داشتند را با حضرت ابوطالب تلافی کردند که این تعبیر یکی از علمای برجسته ی مصری بود که گفت چون نمی توانستند بگویند علی(ع) کافر است و اسلام او از بدیهیات و ضروریات اسلام بود بنابراین به سمت اسلام ابوطالب نشانه رفتند.

وی گفت: اندیشه ای که مبتنی بر تأیید ابوطالب (ع) است در جهان اسلام به صورت خفته و البته جدی مطرح بوده است اماکسی اینها را اظهار نکرده است و چنین همایش هایی می تواند زمینه ی اظهار این اندیشه را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اظهار داشت: امیدواریم همایش حضرت ابوطالب آغازی باشد تا همه نداهای فروخفته در دل ها آزاد شود و سخنان ناگفته شنیده شود و این غبار نشسته بر چهره تابناک حضرت ابوطالب (ع) برطرف شود.

وی ضمن اشاره به رویایی کرد و گفت: شخصی که کشاورز بود و امام حسن عسگری را در خواب دید که ایشان فرموده بودند در حج سلام من را به جناب ابوطالب (ع) برسانید و این نشان از جایگاه ابوطالب (ع) دارد.

حجت الاسلام مدنی در پایان اظهار داشت: جامعة الزهرا آماده است تا در صورت لزوم از هر امکانی برای کمک به همایش استفاده کند و اگر نیاز باشد می توان از ظرفیت برخی طلاب و فضلای جامعة الزهرا بهره برد./1350/د101/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
صلوات خدا بر جناب ابوطالب حامی بینظیر حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله
1
0