۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۷۱۹۸۲
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی؛ پرچمدار عرصه اسلامی سازی علوم انسانی

آیت الله مصباح یزدی؛ پرچمدار عرصه اسلامی سازی علوم انسانی
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی آیت الله مصباح یزدی را پرچمدار عرصه اسلامی سازی علوم انسانی توصیف کرد و گفت: ایشان یک عالم تکلیف مدار و موقعیت شناس بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه در حاشیه مراسم تشییع علامه مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال این عالم ربانی گفت: از ایشان می توان به عنوان یک عالم تکلیف مدار و موقعیت شناس یاد کرد.

وی ادامه داد: ایشان در مسیر زندگی خودشان در برهه های مختلف هر جا در عرصه های علمی احساس وظیفه می کرد به مجاهدت می پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی قبل از انقلاب در قالب مؤسسه در راه حق به روشنگری و دفاع از اسلام ناب پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب نیز در دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام اصیل به میدان آمد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی در راستای تربیت نیروهای متخصص به عنوان یک جبهه علمی و فرهنگی وارد میدان شد، ابراز کرد: ایشان در قالب نهادسازی برای حوزه، مؤسسه امام خمینی(ره) را تأسیس کرد تا نیروهای متخصصی تربیت کند.

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی در موقعیت های سیاسی کشور هرجا احساس وظیفه می کرد بدون ملاحظه به میدان می آمد و از اندیشه ناب و دیدگاه اسلام حکومتی و سیاسی و ولایت همواره دفاع می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی آیت الله مصباح یزدی را پرچمدار عرصه اسلامی سازی علوم انسانی توصیف کرد و گفت: راه اندازی رشته های علوم انسانی اسلامی و نهادینه سازی آن در زمانی که هیچ تلقی ای از ماهیت اسلامی سازی علوم وجود نداشت، یکی از بزرگترین کارهای ایشان بود، زیرا این عالم فقیه، ضرورت این کار را بیش از 20 سال قبل تشخیص داده و مؤسسه امام خمینی(ره) را همین راستا به صورت مبنایی راه اندازی کرد./841/پ202/ف

ارسال نظرات