۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۷۱۹۸۵

کتاب سرودهای بی تکرار شاعران انقلابی کردستان رونمایی شد

کتاب سرودهای بی تکرار شاعران انقلابی کردستان رونمایی شد
کتاب "سرودهای بی تکرار" خاطرات شاعران انقلابی استان کردستان به قلم "شیلان اویهنگی" با موضوع حاج قاسم سلیمانی به مناسبت سالگرد شهادت این شهید رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نماینده ولی فقیه در کردستان وز دوشنبه در مراسم رونمایی از این کتاب به اهمیت ادبیات وشعر اشاره کرد و گفت: قریحه سرودن شعر یک لطف خداوندی است که باید به بهترین شکل از آن بهره برد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی شعر را به چند دسته تقسیم و اضافه کرد : عده‌ای این ذوق و قریحه را در موضوعاتی پیش پا افتاده خرج می‌کنند که مانایی خاصی ندارد و عده‌ای از شاعران با سرودن اشعار حماسی و معنوی همچون حافظ، سعدی، فردوسی و ابوالسعید ابوالخیر اشعار ماندگاری را از خود برجا گذاشتند.

وی با اشاره به محافل ادبی در محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) خصوصا در ایام ماه مبارک رمضان به توجه ویژه رهبری به سروده‌هایی با بار معنایی ارزشمند اشاره کرد و افزود: توصیه‌های ایشان در این جلسات به شاعران بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به هفت خصوصیت ویژه شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: حضور مداوم در عرصه جهاد، بصیرت، توجه ویژه به اخلاقیات، روحیه سلحشوری و جنگندگی، عشق به وطن و آبادانی، نبوغ نظامی، فرامرزی بودن، می‌تواند موضوع اشعار و سروده‌های شاعران شود.

رییس حوزه هنری کردستان نیز به تولیدات حوزه هنری با موضوع شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت:در کنار مشارکت در این برنامه، ‌تولید نماهنگ "یل میدان" با شعری از دکتر غلامرضا کافی و موسیقی محمد امامی و "موشن گرافی" بازخوانی حضور حاج قاسم سلیمانی در اربیل به درخواست مسعود بارزانی وجلوگیری از سقوط این شهر به دست داعش است.

امین مرادی افزود: تولید پرفورمنس نمایشی "کهنه سرباز" به طراحی وکارگردانی "یونس صحرارو در قروه، تولید ۲۵ اثر کارتون و کاریکاتور از ۱۵ هنرمند کارتونیست عضو خانه کارتون وکاریکاتور حوزه هنری با موضوع "تروریسم دولتی"، مشارکت در ساخت مستند"فرمانده" به کارگردانی "مهرداد یوسفی"، تولید تابلوهای نقاشی و مینیاتوری با موضوع شهید سلیمانی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط حوزه هنری انجام شده است.

شیلان اویهنگی نویسنده کتاب سرودهای بی‌تکرار در سخنانی با قدردانی از حمایت‌های حوزه هنری استان کردستان از تولید این کتاب و دیگر برنامه‌ها گفت: سرودهای بی تکرار حاصل ۵۰ ساعت مصاحبه با ۱۵ شاعر کردستانی است که در موضوع ادبیات پایداری اشعاری را سروده‌اند.

وی افزود: در بخش دیگری از کتاب به معرفی شاعران درگذشته همچون گلشن کردستانی، ابراهیم ستوده، شاهرخ اورامی و ... در جهت معرفی این شاعران به نسل های آینده پرداخته شده است‌.

آویهنگی یادآور شد: در بخش اول کتاب برای اولین بار به موضوع ادبیات پایداری در کردستان در قالب یک پژوهش علمی پرداخته شده است که در مجموع می‌تواند به عنوان یک منبع ارزشمند در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار گیرد.

وی به مشکلات ادبیات پایدرای اشاره کرد و گفت: عدم دقت در بحث کمیت و کیفیت آثار با موضوع ادبیات پایدرای موجب شده تا شاهد چاپ آثاری ضعیف در حوزه ادبیات پایداری باشیم که لازم است متولیان برای رفع این معضل چاره‌اندیشی کنند.

در این مراسم شاعران مهدی صفی یاری از تهران، علی احسان فریدونی از بیجار، محمد تقی عزیزیان از خرم آباد، حجت الاسلام محمد سادات ،مسعود مطهری و برزو دورویی از سنندج سروده های خود را در وصف حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند./826/

ارسال نظرات