۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۷۱۹۹۱
مدیر حوزه علمیه خوزستان مطرح کرد؛

نقش آیت الله مصباح یزدی در ارائه خدمات علمی به حوزه علمیه

نقش آیت الله مصباح یزدی در ارائه خدمات علمی به حوزه علمیه
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور به لزوم بهره گیری طلاب و اندیشمندان از اندیشه های آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های آیت الله مصباح یزدی پس از انقلاب بیان داشت: آیت الله مصباح یزدی، پس از انقلاب در کنار امام خمینی (ره) و یاران ایشان نقش مبارزاتی را داشتند، علاوه بر آن با سخنرانی ها و فعالیت های خود افراد و گروه ها را به صحنه های مختلف انقلاب فرا می خواندند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در خصوص تشکیل مؤسسات فرهنگی از سوی آیت الله مصباح یزدی برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی کمونیست ها و منافقین عنوان داشت: این مؤسسات به جهت پاسخگویی به شبهات و جلوگیری انحرافات دینی تأسیس شدند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور با اشاره به مأموریت ویژه آیت الله مصباح در رابطه با تغییر سبک های آموزشی حوزه علمیه افزود: پس از انقلاب ایشان از سوی امام خمینی (ره) مأموریت تغییر سبک های آموزشی حوزه را پیدا کردند، فعالیت های ایشان در این زمینه به علت مخالفت ها متوقف شد اما بعد ها در قالب مؤسسات فرهنگی فعالیت خود را از سر گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهای ایشان در این زمینه تشکیل مؤسسه امام خمینی (ره) بود که در عرصه علوم اسلامی انسانی خدمات ویژه ای ارائه داد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ثمره حرکت آیت الله مصباح یزدی را ورود 400 رشته اسلامی انسانی به حوزه علمیه خواند و تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه بیش از 400 رشته علوم اسلامی انسانی درخت واره پیدا کرده  است و به سوی فعالیت در زمینه علوم اسلامی و انسانی حرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور به لزوم بهره گیری طلاب و اندیشمندان از اندیشه های این عالم وارسته تأکید کرد و ابراز داشت: اندیشه های این عالم فقید در عرصه های مختلف اعم از دانشگاهی، علمی، پژوهشی، حکمت، جامعه شناختی و سایر عرصه های علوم اسلامی و انسانی امروز به کتاب تبدیل شده و در دسترس همه طلاب و اندیشمندان قرار دارد، پیروی از تفکر ایشان راهگشا است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با ورود اساتید و طلاب به عرصه‌های فکری که این عالم فقید مقدمه سازی آن را فراهم کرده است؛ تحولات عظیم تری را در ادامه راه ایشان در زمینه اندیشه و علم شاهد باشیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات