۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۷۲۰۰۷
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی به معنای واقعی استراتژیست انقلاب و نظام اسلامی بود

آیت الله مصباح یزدی به معنای واقعی استراتژیست انقلاب و نظام اسلامی بود
کرمانشاه - امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: بسیاری از فیلسوفان غربی بر این عقیده اشتراک نظر دارند که آیت الله مصباح به معنای واقعی استراتژیست انقلاب و نظام اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی عصر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب اهل سنت کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، عنوان داشت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی نقش بسیار مهمی در شکل گیری مبارزات مردمی علیه نظام ستم شاهی داشتند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: آیت الله مصباح یزدی از همان روزهای نخستین نهضت امام راحل در کنار ایشان همواره حضوری مستحکم در برابر دژخیمان داشتند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله مصباح یزدی به صفات و ویژگی های بارز بسیاری مزین بودند، تاکید کرد: بسیاری از محققان و فیلسوفان شرقی و غربی بر این عقیده اشتراک نظر دارند که آیت الله مصباح یزدی به معنای واقعی استراتژیست انقلاب و نظام اسلامی بودند.

ماموستا مرادی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: یکی از ویژگی های بارز این عالم ربانی، درایت علمی و ایمانی ایشان بود. مرحوم آیت الله مصباح همواره در دفاع از ساحت اسلام و انقلاب با جریان های ملحد و ضددین در تقابل و مناظره بوده و همیشه پیروز میدان مباحثه ایشان بودند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: همچنین آیت الله مصباح یزدی در بحث علمی و تهذیبی شاگردان بسیاری در حوزه های علمیه کشور تربیت کرده اند که اکنون هر یک از این شاگردان خود، عالمانی برجسته در حوزه دین هستند.

این عالم اهل سنت گفت: فقدان و درگذشت آیت الله مصباح یزدی برای دردمندان و اهالی دین یک ضایعه بزرگ است و امید داریم که عالمان دینی اجازه ندهند که جای این علامه دهر خالی بماند.

ماموستا مرادی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی همواره مورد هجمه تبلیغات دشمنان اسلام بودند، خاطرنشان کرد: اگر مطالعه ای حتی گذرا در زندگی این علامه داشته باشیم به عینه متوجه می شویم که ایشان همواره در برابر جریان های ضد ولایت و مرجعیت با علم و تدبیر قرار می گرفتند و از این روست که این عالم فقید را عمار انقلاب و امام نامگذاری کرده اند./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات