۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۷۲۰۱۲
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی گفتار، رفتار، قلم و قدمش برای خداوند بود

آیت الله مصباح یزدی گفتار، رفتار، قلم و قدمش برای خداوند بود
آیت الله خاتمی گفت: رهبر انقلاب، آیت الله مصباح یزدی را عالم ربانی نامیده اند و عالم ربانی یعنی عالمی که گفتار، رفتار، قلم و قدمش برای خداوند است.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در حاشیه مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر علامه مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره شخصیت این عالم برجسته گفت: بهترین سخنی که در تبیین شخصیت آیت الله مصباح یزدی گفته شده، پیام مقام معظم رهبری است؛ رهبری ایشان را عالم ربانی نامیده اند و عالم ربانی یعنی عالمی که گفتار، رفتار، قلم و قدمش برای خداوند است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت عیسی(ع) «من یذکرکم الله رؤیتک» اظهار داشت: هر وقت که ایشان را می دیدیم، دیدن ایشان ما را به یاد خدا می انداخت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی یک «فقیه» بود، ابراز داشت: مقام فقاهت مقام بلندی است و ایشان فقه را از مکتب حضرت آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و طی 15 سال از محضر حضرت آیت الله بهجت(ره) آموخته بودند.

وی «حکمت» را از دیگر شاخصه های برجسته آیت الله مصباح یزدی برشمرد و گفت: ایشان یک فیلسوف متأله و از ارکان حکمت در حوزه علمیه قم بودند و همواره در زمینه پرورش شاگردان برجسته در فلسفه و حکمت الهی تلاش می کردند.

آیت الله خاتمی، آیت الله مصباح یزدی را فقیهی مجاهد خواند و مطرح کرد: ایشان درد دین داشتند و مصداق بارز آیه شریفه «يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ» بودند؛ ایشان در راه دین سخن می گفت، مسافرت می رفت، کتاب می نوشت و از هیچکس در این مسیر بیم و باکی نداشت.

عضو فقهای شورای نگهبان در پایان با تأکید بر ضرورت ادامه یافتن مسیر علامه مصباح یزدی عنوان کرد: به فضل خدا کارهای فرهنگی برجسته برای تبیین ابعاد شخصیتی این فقیه بزرگ صورت خواهد گرفت./841/پ202/ب1

ارسال نظرات