۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۷۲۰۳۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انسانی که حقایق آفرینش را نپذیرد حیات روح ندارد

انسانی که حقایق آفرینش را نپذیرد حیات روح ندارد
اصفهان - آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه انسان یک حیات جسم و یک حیات روح دارد، گفت: کسی که حقیقت‌های آفرینش نظیر امامت و معاد را قبول نداشته باشد حیات روح ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، با بیان اینکه دو نوع حیات داریم، یعنی زنده بودن دو حالت جسمی و روحی دارد، گفت: تعریف هرکدام از حالات حیات باهم متفاوت است، زنده بودن جسم تعریفش همان چیزی است که برای ما مشخص است.

وی ادامه داد: برای اینکه ببینیم کسی زنده است علائم حیاتی و تحرک داشتن را بررسی می‌کنیم و حرکات و فعالیت اجزاء بدن اثر حیات جسمی است، حالت دیگر حیات انسان حیات روحی است که تعریفی متفاوت از حیات جسمی دارد و اثر ان هم متفاوت از جسمی است.

آیت الله مهدوی روح زنده را روحی دانست که حقایق جهان را فهمیده و باور کرده است و تصریح کرد: روح زنده روحی است که خدا را به درستی شناخته است، خداوند متعال حق است و حق‌های دیگری را آفریده است که با پذیرفتن و شناختن آنها روح انسان زنده می‌ماند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کسی که حقیقت را قبول نداشته باشد روح مرده‌ای دارد، امام زمان(عج) روح زنده‌ای ندارد، قیامت یک حق است و وقتی کسی قیامت را قبول کرده باشد روح زنده‌ای دارد و اگر کسی آن را قبول نداشته باشد در حقیقت روحش مرده است.

وی با بیان اینکه ممکن است کسی از ده حقیقت تنها یکی را نپذیرفته باشد و همان یک مورد باعث مردن روح او خواهد شد، اظهار کرد: حقایق جهان بهم پیوسته است، همه حقایق یک کلی مجموعی است، در یک مجموعه مانند موتور یک خودرو همه چیز بهم پیوسته است و اگر یک قسمت از کار بیوفتد همه قسمت‌ها دچار مشکل خواهند شد، در مسأله عقاید هم موضوع به همین صورت است.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه در یک مجموعه با از بین رفتن یک جزء آن کلی هم از بین خواهد رفت، تصریح کرد: روح زنده روحی است که مجموعه حقایق را قبول دارد و اعتقاد به مجموعه حقایق دارد، کسی که یک حقیقت را انکار کند به این کلیت خدشه وارد کرده است، کسی روح زنده دارد که با عقلانیت و تعقل این حقایق را پذیرفته باشد و قبول کردن از روی تعصب هم مورد قبول نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: حقایق برای ما در دین به درستی و به خوبی معرفی شده است، کسانی که انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) را منکر شود در حقیقت معلمان بشریت را منکر شده است و این چنین شخصی روح مرده‌ای دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه حق را خداوند متعال خلق کرده است، اظهار کرد: تنها خداوند متعال قائم بالذات است، دیگر چیزهایی که می‌بینیم قائم به غیر هستند، خداوند ما را با این حقایق آشنا کرده است و دلایل آن را هم آورده است، این آشنایی با حقایق از طریق انبیا و ائمه اطهار(ع) صورت گرفته است و ما با دیدن این ادله باید حقایق را بپذیریم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات