۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۷۲۰۳۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

عدم تحقق بودجه های فرهنگی از مشکلات عرصه فرهنگ است

عدم تحقق بودجه های فرهنگی از مشکلات عرصه فرهنگ است
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد با انتقاد از عدم تحقق بودجه های فرهنگی، گفت: علیرغم اهمیت مسأله فرهنگ بیشتر ردیفهای بودجه فرهنگی محقق نمی شود یا قطره چکانی پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: شرایط دشوار اقتصادی سبب شده تا اولویت دستگاه‌های اجرایی پرداخت حقوق کارمندان و اجرای پروژه‌ها باشد و مسائل فرهنگی در اولویت‌های آخر قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به مسائل فرهنگی در کشور افزود: بودجه‌های فرهنگی در تهران از ابتدای کار مشخص بوده و برای استان‌ها بودجه‌های کمی در نظر گرفته شده است، همچنین بیش‌تر ردیف‌های بودجه فرهنگی در استان‌ها محقق نمی‌شود و یا به صورت قطره چکانی پرداخت می‌شود که این موضوع کار را برای مسئولان فرهنگی دشوار کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: امیدوار هستیم که راهکارهای مناسبی برای تحقق بودجه‌های فرهنگی حتی با استفاده از ظرفیت‌ خیران در نظر گرفته شود و مسائل فرهنگی دنبال شود؛ همچنین با توجه به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بودجه خاصی ندارد انتظار می‌رود اعضاء این ستاد، کمیته پشتیبانی و مالی تشکیل دهند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های کاشان، خمینی‌شهر و شهرضا بیشترین امتیاز را از نظر کمی دریافت کردند.

 

ارائه آموزش به آمران به معروف

حجت‌الاسلام احمد عبدالهی نژاد با اشاره به برنامه‌های آموزشی این ستاد گفت: برنامه‌های آموزشی ما برای افرادی که می‌خواهند تذکر زبانی داشته باشند اما شیوه کار را نمی‌دانند، اجرا می‌شود، البته بسیج و سپاه صاحب‌الزمان(عج) این آموزش‌ها را به خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها از 1 جلسه تا 36 جلسه برای قشرهای مختلف ارائه شده است، افزود: انتشار پادکست صوتی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، ایجاد پاتوق‌های تربیتی با حضور روحانیون متخصص و تبلیغ چهره به چهره با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی، آموزش امر به معروف و نهی از منکر و تبیین قانون در شهرستان‌ها، برگزاری یک دوره درس خارج امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های آموزشی اجرا شده توسط ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به شمار می‌رود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان عنوان کرد: با تشکیل شورای امر به معروف در اصناف چگونگی اقدامات اجرایی در ادارات و اصناف در قالب برنامه 8 مرحله‌ای در نظر گرفته شده است که تا کنون 3 مرحله آن در اتحادیه‌ها اجرا شده است.

 

دستگاه های اجرایی به مصوبات قانونی پایبند باشند

دادستان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های اجرایی کارها را به درستی انجام نمی‌دهند و در اجرای کارها ناکارآمدی وجود دارد، همچنین فاصله گرفتن مردم از تعالیم دینی و گسترش فرهنگ غربی، سبب دور شدن خانواده‌ها از یکدیگر و ایجاد فاصله اجتماعی می‌شود.

علی اصفهان افزود: در راستای ماده 4 دستورالعمل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر کمیسیون هماهنگی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی تشکیل شده است که بدون شک فعالیت‌های این کمیسیون برای کمک به حفظ سلامت جامعه است.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده در این کمیسیون گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان، موسیقی خیابانی، اجرای موسیقی صحنه‌ای در فضای باز، دوچرخه‌سواری بانوان، ساماندهی وضعیت توزیع پوشاک و ایستگاه‌های ورزش همگانی از جمله موضوعاتی است که در جلسات بررسی شده و مصوباتی داشتیم که دستگاه‌های متولی، وظایف خود را انجام دهند و موارد قانونی و شرعی رعایت شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات