۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۷۲۰۴۶
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

۱۲۳ هزارمیلیارد تومان فرار مالیاتی در یک قشر داریم/ چرا دولت اقدام نمی‌کند

۱۲۳ هزارمیلیارد تومان فرار مالیاتی در یک قشر داریم/ چرا دولت اقدام نمی‌کند
حجت الاسلام ذوالنور گفت: قشری داریم که باید ۱۳۰ هزارمیلیارد تومان مالیات بدهد، اما مالیاتی اخذ شده ۷ هزارمیلیارد تومان است و ۱۲۳ هزارمیلیارد تومان فرار مالیاتی دارند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در سلسله نشست های بصیرت افزایی مکتب حاج قاسم در امتداد فیضیه که با عنوان «معیشت و گله مندی مردم» از سوی مجمع نمایندگان طلاب، قرارگاه حوزه انقلابی و واحد سیاسی بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفا در مدرس امام مدرسه فیضیه برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و تسلیت رحلت آیت الله محمد یزدی و آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: امروز مشکل اقتصاد و معیشت، اولویت دارترین موضوع کشور است؛ مقام معظم رهبری بارها این امر را تأکید کردند که حل مشکلات اقتصادی مردم در اولویت تمام برنامه های کشور است؛ اینکه ما شاهد مشکلاتی در کشور در زمینه معیشتی هستیم، قابل انکار نیست و بار سختی معیشت بر دوش مردم سنگینی زیادی دارد.

وی ابراز داشت: وضعیت اقتصادی و معیشتی فعلی مرهون عوامل گوناگون است که یکی از آنان تحریم ها و توطئه های دشمن است که قابل انکار نیست؛ مسئله بعدی، ریشه این مشکلات اقتصادی است که ریشه تاریخی دارد و ناکارآمدی و سوء مدیریت مدیرانی که حل مسائل اقتصادی کشور را به عهده دارند و باید پاسخگو باشند، از عوامل این مشکلات است؛ ما با توجه به شرایطی که کشور در آن وجود دارد از معادن و کشاورزی و چهارفصل بودن کشور و ... نباید چنین وضعیتی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان ساخت: سیاست های غلط، نقشه های راه غلط، تاکتیک های غلط، کم کاری ها و .... در مشکلات اقتصادی مردم نقش دارند و در یک جمله می توان گفت در امور اقتصادی و عرصه اقتصادی کشور، دولت در جایی که باید باشد، نیست و خلأ آن کاملا مشهود است و در جایی که نباید باشد، حضور دارد.

سخنران این نشست تصریح کرد: دولت در سیاست گذاری ها، تدوین و اجرای سیاست های کلان و پشتیبانی از بخش های اقتصادی و تعاونی ها باید حضور داشته باشد؛ نه اینکه تصدی گری داشته و بنگاه داری کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز در اقتصاد دنیا ثابت شده است که دولت ها نمی توانند بنگاه دار بوده و کار اقتصادی کنند؛ اما در کشور شاهد این مسئله نیستیم و با مشکلات اقتصادی مواجه شده ایم.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به طرح های معیشتی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در دوره دهم هم اقدامات معیشتی را دنبال کرد که برخی به سرانجام رسید و برخی نیز به عمر مجلس دهم نرسید که از جمله آن رفع موانع تولید و مالیات بر خانه های خالی بود؛ اما دولت عزمی در اجرای آن ندارد.

وی ابراز داشت: ما قشری داریم در این کشور که باید در سال 130 هزار میلیارد تومان مالیات بدهند؛ اما مالیاتی که از آنان گرفته می شود، هفت هزار میلیارد تومان است و 123 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند؛ دولت در این مسئله باید یقه گیری کند و مشکل از کمبود قانون نیست؛ بلکه اجرای قانون دارای مشکل است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان ساخت: یکی از طرح های مجلس، بن یا کوپن الکترونیکی بود و منبع مناسبی برای آن ارائه گردید تا دهک های پایین مردم بتوانند افزایش قدرت خرید داشته و تولید کشور نیز رونق پیدا می کرد؛ اما متأسفانه علیرغم اینکه منبع برای آن دیده شد، دولت به شورای نگهبان نامه زد که منبع ندارد و در نتیجه رد شد؛ اما در عمل دیدیدم که دولت کار سیاسی انجام داد و مستقلا وارد شد و برای چهارماه به هر نفر 100 هزار تومان را به تصویب رساند و شروع به واریز کرد که البته در همین مسئله نیز مشکلاتی وجود دارد و بسیاری از مردم از دریافت آن اعلام بی اطلاعی می کنند.

سخنران این نشست به برخی کمبودهای مواد اصلی کشور اشاره و تصریح کرد: شرایط اقتصادی سخت موجود، مرهون سوء مدیریت و ضعف مدیریت و ناکارآمدی است؛ ما قراردادهای دوجانبه و چندجانبه مالی و پولی با کشورهای منطقه برقرار نکرده ایم و معلوم است که چنین اتفاقی باید در کشور بیفتد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز چین و روسیه دو دوست ایران هستند؛ اما مشاهده می کنیم که از طرف دولت، بی مهری های بسیاری به این کشورها می شود که نشان از سوء مدیریت و سوء تدبیر است.

ارسال نظرات