۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۷۲۰۵۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آینده نظام اسلامی وابسته به کیفیت کنونی تعلیم و تربیت است

آینده نظام اسلامی وابسته به کیفیت کنونی تعلیم و تربیت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر می‌خواهیم در آینده مدیرانی سالم و حساس نسبت به بیت‌المال داشته باشیم باید اکنون دانش آموزان را به‌خوبی تربیت کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آئین کلنگ زنی متمرکز احداث ۳۵ باب نمازخانه و کتابخانه در سطح مدارس خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان، اظهار کرد: در ابتدای تأسیس استان در سال 83 امکانات اندکی داشتیم و در زمینه‌های مختلف از متوسط کشوری عقب بودیم؛ اما رهبر معظم انقلاب به‌عنوان دیده‌بان نظام و انقلاب متوجه این موضوع بودند و وقتی در سال 91 به استان سفر کردند کمک‌های زیادی برای توسعه بخش‌های مختلف استان در نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه سفر معظم له به خراسان شمالی برکات خوبی برای استان داشت، اضافه کرد: اگر سفر مقام معظم رهبری نبود الآن مشکلات استان در بخش‌های مختلف بسیار بیشتر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بخش دیگر برکات سفر رهبری به خراسان شمالی مباحثی بود که در جریان این سفر مطرح کردند ازجمله سبک زندگی اسلامی، ضرورت افزایش نسل و ... که در دیدارهای مختلف مطرح می‌شد.

وی اضافه کرد: اکنون سبک زندگی اسلامی بحث مهم و ویژه‌ای در کل کشور شده و ما در استان باید در این زمینه کارهای خوب و مهمی انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه برکات معنوی و مادی سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی همچنان ادامه دارد، افزود: از محل اعتبارات این سفر 35 باب نمازخانه در مدارس استان احداث می‌شود که کار بزرگ و پسندیده‌ای است و بر اساس برنامه اول مهرماه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اضافه کرد: طرح ساخت این نمازخانه‌ها به‌گونه‌ای تعریف شده که در کنار آن‌ها کتابخانه هم دیده شود تا در غیر اوقات نماز هم برای دانش آموزان قابل‌استفاده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در مکتب اسلام، با بیان اینکه نماز نشانه و علامت مسلمانی است، گفت: در کشورهای غیرمسلمان، اگر نماز و حجاب در یک نفر دیده شود دیگران او را مسلمان می‌دانند؛ ازاین‌رو باید گفت نماز و حجاب نشانه مسلمانی است.

وی با بیان اینکه نماز از بین برنده منیت های ما و اوج تواضع در برابر خداوند است، افزود: بهترین حالتی که خداوند برای بنده‌اش دوست می‌دارد حالت سجده است که نمازخانه و مسجد محل سجده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری همچنین با تأکید بر اهتمام ویژه به موضوع تعلیم و تربیت دانش آموزان، اظهار کرد: فردای ایران اسلامی متعلق به این فرزندان و دانش آموزان خواهد بود؛ بنابراین اگر می‌خواهیم در آینده مدیرانی سالم، صالح، حساس نسبت به بیت‌المال، دغدغه مند نسبت به مردم و برخوردار از روحیه دینی و جهادی و انقلابی داشته باشیم باید اکنون دانش آموزان و فرزندان خود را به‌خوبی تربیت کنیم؛ زیرا آینده نظام اسلامی بستگی به کیفیت پرورش و تعلیم و تربیت ما دارد./9314/

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات