۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۷۲۰۸۲
مدرس حوزه علمیه قم:

آیت الله مصباح یزدی تجلی شخصیتی کامل و بهترین الگو است

آیت الله مصباح یزدی تجلی شخصیتی کامل و بهترین الگو است
لرستان - حجت الاسلام لونی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی تجلی شخصیتی کامل است، گفت: با دقت در پیام رهبری در مورد آیت الله مصباح یزدی می توان به عمق شخصیت ایشان پی برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام ولی الله لونی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه گفت: شهید سلیمانی مقاومت را الگو کرد و کل بشریت به حاج قاسم‌ها بدهکار است.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سردار سلیمانی را صاحب مکتب معرفی کرد، افزود: مکتب به معنای مجموعه‌ای از افکار و اندیشه‌هایی که دارای اهداف مشخص، مبانی روشن، اصول مبتنی بر این مبانی و اهداف، روش‌های تعریف شده و قابل ارزیابی که همه در شهید سلیمانی متجلی بود.

وی از آیت الله مصباح یزدی به عنوان یک شخصیت کامل یاد کرد و گفت: با دقت در پیام مقام معظم رهبری در مورد آیت الله مصباح یزدی، می توان به عمق شخصیت ایشان پی برد.

حجت الاسلام لونی عنوان داشت: مسئله جامعه امروز ما در درک درست اسلام، ایمان به معارف اسلام و جدیت در تشخیص مسائل در جامعه است و یکی از معلمان این مکتب علامه مصباح یزدی است.

وی افزود: آیت‌الله مصباح یزدی تجلی«اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» بود؛ تدبیر او تجلی تدبیر خدا، رحمت او تجلی رحمت خدا و محبت او تجلی محبت خدا بود.

حجت الاسلام لونی خاطرنشان کرد: در ذات علم، نور وجود دارد و اگر این علم به دست شخصیتی همچون آیت الله مصباح بیافتد، قبله نما به سمت الله و انوار مقدس معصومین(ع) است.

وی با بیان اینکه علم وقتی خودش باشد مسیر را روشن می‌کند و خدا نما است، اظهار داشت: علم اگر به دست حقش قرار بگیرد بر نورانیت آن اضافه می‌شود، در این صورت علم چراغ هدایت می‌شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات