۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۷۲۰۹۳
رییس ستاد نماز جمعه کاشان:

نماز جمعه این هفته در کاشان اقامه می‌شود

نماز جمعه این هفته در کاشان اقامه می‌شود
اصفهان - کاشانی نژاد گفت: بعد از یک وقفه طولانی به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز در کاشان با اعلام وضعیت زرد، نماز جمعه این هفته در کاشان اقامه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علیرضا کاشانی نژاد ظهر امروز کاشان در نشست خبری، گفت: با اعلام وضعیت زرد در شهرستان کاشان فراهم شدن شرایط برای اقامه نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان، نماز جمعه این هفته کاشان جمعه ۱۹ دی ماه به امامت آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با هماهنگی رییس ستاد کمیته بحران و رئیس دانشگاه علوم پرشکی کاشان برگزار می‌شود، افزود: نمازگزاران جمعه کاشان برای حضور در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان حتما ماسک، مهر و سجاده شخصی و یک بطری آب آشامیدنی به همراه خود داشته باشند.

به گفته وی نماز جمعه این هفته در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت موارد بهداشتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگزار می‌شود.

کاشانی نژاد رعایت فاصله اجتماعی در صف‌های نماز جمعه، استفاده از مهر و سجاده شخصی، عدم حضور سالمندان و افراد سرماخورده و افرادی که علائم سرماخوردگی دارند در نماز جمعه را ضروری دانست.

رییس ستاد نماز جمعه کاشان با اشاره به اینکه سازمان اتوبوسرانی شهرداری کاشان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به نمازگزاران جمعه کاشان سرویس دهی خواهد کرد، گفت: نمازگزاران جمعه کاشان سعی کنند حدالامکان از وسائل نقلیه شخصی برای آمدن به مصلی بقیه الله الاعظم کاشان استفاده کنند.

کاشانی نژاد ضد عفونی اتوبوس‌ها هنگام رفت و برگشت از مصلی، تامین مواد ضد عفونی کننده در مصلی، ضد عفونی شبستان و سرویس‌های بهداشتی مصلی، شستشوی کامل فرش‌های مصلی، جانمایی فاصله گذاری نمازگزاران و صف‌های نمازجمعه و تهیه کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف کفش را از جمله اقدامات ستاد نمازجمعه اعلام کرد و افزود: تمامی اقدامات بهداشتی برای حضور نمازگزاران جمعه و برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان انجام شده است.

وی در ادامه یکی از رموز استحکام و تداوم اثربخش در صحنه داخلی و جهان اسلام را نماز‌های عبادی و سیاسی جمعه دانست و گفت: این سنگر دفاع از ارزش‌های والای اسلام از ابتدای پیروزی انقلاب در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان هم چنان مؤثر و اثربخش بوده است، چرا که منویات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب همه هفته از سوی امامان جمعه در سراسر کشور برای توده‌های مردم بیان می‌شود.

کاشانی نژاد افزود: تجمع هفتگی امت اسلامی در پایگاه‌های نماز جمعه و ارائه راهکار‌های مقابله با ترفند‌ها و شیطنت‌های دشمن توسط نمایندگان رهبری بزرگترین و بهترین شیوه مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

وی ادامه داد: نماز جمعه یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی و کارسازترین و اثر بخش‌ترین ابزار قدرت هر نظامی به شمار می‌رود و به همین سبب است که دشمنان نهایت تلاش خود را جهت تخریب ساحت مقدس این سنگر دفاع از انقلاب و ولایت بر کار بسته است.

به گفته وی پایگاه‌های نماز جمعه مستقیماً زیر نظر رهبر معظم انقلاب و توسط نمایندگان ایشان اداره می‌شود و این رمز موفقیت این نهاد مقدس تاکنون بوده و خواهد بود.

کاشانی نژاد با اشاره به این فرمایش رهبری که نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت و اخلاق و مهمترین وظیفه ائمه جمعه نیز تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه می‌فرماید، بکار بردن تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه به این علت است که ما در حال یک مقابله معنوی، اعتقادی و ایمانی و سیاسی هستیم که همانند دوران دفاع مقدس، به ما تحمیل شده است، بنابراین دفاع لازم و ضروری است.

لازم به ذکر است با شیوع کرونا در سال گذشته و اعلام وضعیت قرمز در کاشان آخرین نماز جمعه سال گشذته جمعه دوم اسفند ماه سال ۹۸ به امامت آیت الله عبدالنبی نمازی در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد و بعد از نزدیک به ۲۰ هفته، نخستین نماز جمعه در سال ۹۹ جمعه ۲۳ خرداد ماه به امامت آیت الله نمازی در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد و آخرین نماز جمعه امسال جمعه ۱۳ تیر ماه به امامت حجت الاسلام محمد رضا اسلامی تبار برگزار شد و بعد از یک وقفه طولانی شش ماهه ۲۴ هفته‌ای جمعه ۱۹ دی ماه نخستین نماز جمعه به امامت آیت الله عباسعلی سلیمانی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات