۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۷۲۰۹۷
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت و توسعه مراکز و رشته های تخصصی حوزوی در مازندران

ضرورت تقویت و توسعه مراکز و رشته های تخصصی حوزوی در مازندران
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی یکی از برنامه های مهم حوزه علمیه مازندران را تقویت رشته ها و مراکز تخصصی حوزوی در استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، مهم ترین دغدغه این عالم ربانی را خدمت به دین و انقلاب برشمرد.

وی با بیان این که عمر با برکت آیت الله مصباح یزدی(ره) عمر با برکت خود را در راه تبیین معارف دینی و تربیت سربازان امام زمان(عج) صرف کرد، افزود: این شخصیت کم نظیر به معنای واقعی یک از استوانه های نظام و انقلاب اسلامی بودند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله مصباح یزدی(ره) در همه عرصه های مهم انقلاب اسلامی حضوری تعیین کننده داشت، ادامه داد: ایشان تا آخرین لحظه از عمر خود مدافع راستین انقلاب و ولایت بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که ولایت مداری و عشق و ارادت ایشان به مقام معظم رهبری شهره خاص و عام بود، تصریح کرد: این عالم انقلابی یار صدیق و وفاداری برای امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، ایستادگی در برابر انحرافات را یکی از شاخصه های آیت الله مصباح یزدی(ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان در دفاع از اصل انقلاب و ولایت فقیه با شجاعت و صراحت بیان به میدان می آمد و به هیچ عنوان کسی تعارف نداشت.

استاد حوزه علمیه مازندران، آیت الله مصباح یزدی(ره) را دژی مستحکم برای انقلاب و مبانی ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: ایشان با تأسیس مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی(ره)، اقدامات ماندگاری در تقویت اندیشه های دینی و انقلابی در جامعه و همچنین تربیت و پرورش طلاب فاضل و انقلابی انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید بر این که امروز حوزه باید آراء و اندیشه های این عالم مجاهد و انقلابی را بیش از پیش برای طلاب جوان معرفی و تبیین کند، تصریح کرد: باید چهره و جایگاه فقهی، فلسفی و تفسیری این شخصیت برجسته بیشتر برای جامعه حوزوی و دانشگاهی کشور تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مدارس علمیه استان اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر 23 مدرسه علمیه با بیش از دو هزار طلبه در سطح استان مشغول تحصیل هستند، گفت: این طلاب از پایه اول تا درس خارج در این مدارس علمیه به فعالیت علمی اشتغال دارند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای ادامه فعالیت های مراکز علمی و همچنین مدارس علمیه به وجود آمد، اما تلاش کردیم برنامه های علمی، آموزشی، فرهنگی، اخلاقی و پژوهشی مدارس را با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و آموزش های برخط دنبال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت حوزه علمیه استان را تقویت رشته های تخصصی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد استقبال و گرایش بیشتر طلاب به این رشته ها در سطح استان بودیم./950/پ210/ب1

ارسال نظرات