۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۷۲۰۹۸
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تأکید کرد؛

قیام ۱۹ دی؛ شاخص و معیاری برای حرکت‌های جهادی و انقلابی

قیام ۱۹ دی؛ شاخص و معیاری برای حرکت‌های جهادی و انقلابی
حجت الاسلام رضوی مهر قیام ۱۹ دی را شاخص و معیار حرکت‌های جهادی و انقلابی دانست و گفت: حوزه­‌های علمیه درخشنده‌ترین حرکت‌های انقلابی را در کارنامه خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا به تبیین ابعاد اجتماعی و سیاسی قیام مردم خونین مردم قم پرداخت و گفت: قیام 19 دی، طنین انداز فریاد توحید از شهر قم بود و این روز آغازگر انقلاب اسلامی با همراهی روحانیت و پشتیبانی مرجعیت و پذیریش مردمی رقم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه معیار روحانیت در انقلابی بودن آنها تعریف می شود، ابراز داشت: قیام 19 دی با امداد غیبی الهی برای ثمر نشستن درخت انقلاب اسلامی بوده و مردم و طلاب قم، پیشتاز حرکت نوید بخش برای امت اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه قیام 19 دی یوم الله است، افزود: مردم در این رو اثبات کردند که می توانند با اتحاد و انسجام و همدلی در برابر طاغوت ها و دشمنان قسم خورده ایستادگی کنند و با مطالبه گری احقاق حق بنمایند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: حوزه های علمیه و روحانیت علت محدثه انقلاب اسلامی بوده است که در شخصیت بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تبلور پیدا کرده و همچنین علت مبقیه و استمرار انقلاب اسلامی نیز پیروی از شاگرد امام راحل، حضرت آیت الله خامنه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه قیام 19 دی، مسیر تمدن نوین اسلامی در منطقه را روشن کرد، گفت: 19 دی غلبه ایمان بر کفر بوده است و روز پیروزی برای کسانی بوده که حکومت طاغوت رد کردند و از استقرار حکومت اسلامی پشتیبانی کردند.

وی ابراز داشت: مردم قم در 19 دی در دفاع از امام راحل در بیوت مراجع به دفاع از امام راحل پرداختند و این جرقه ای شد که راه و هدف و مسیر را برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی روشن شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه نظام اسلامی ایران بزرگترین تشکیل حکومت اسلامی ایران را تجربه کرد و این نوع حکومت اسلامی خواسته ملت های آزاده جهان بود، گفت: استکبار جهانی بر این باور بودند که انقلاب اسلامی ماندگاری ندارد؛ اما اتحاد و انسجام، صدق صفا و صمیمیت برای انقلاب ثابت کرد که انقلابی با خون بهترین فرزندان این ملت به وجود آمده است و همواره پایدار و مستمر و ماندگار خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر 19 دی را شاخص و معیار حرکت‌های جهادی و انقلابی دانست و ابراز داشت: حوزه ­های علمیه قم در کارنامه درخشنده ترین حرکت های انقلابی را به خود اختصاص داده است و شخصیت­ های بزرگی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی، آیت الله محمد یزدی و محمد تقی مصباح یزدی در مکتب جهادی امامین انقلاب تربیت شدند./998/ت302/ف

ارسال نظرات