۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۷۲۱۰۱
متولی مدرسه امام هادی:

در تبیین الگو سازی از حضرت فاطمه نباید تنها بر منبر تکیه کرد

در تبیین الگو سازی از حضرت فاطمه نباید تنها بر منبر تکیه کرد
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: نباید نقش خطابه و منبر را فراموش کرد اما خلاصه کردن الگو سازی از حضرت فاطمه (س) در منبر صحیح نخواهد بود و به ایده آل خود نمی‌رسیم.
 حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و ارتحال آیت الله مصباح یزدی با اشاره به آیه اکمال "اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً" بیان داشت: پیامبرگرامی اسلام (ص) از سوی خداوند متعال مجموعه دین کاملی را ابلاغ کرد، این دین با ولایت حضرت علی (ع) و دفاع حضرت فاطمه زهرا (س) تحقق یافت.

متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) با بیان اینکه معارف فاطمی سبب غنای بیشتر معارف شیعی است، عنوان کرد: هویت تشیع در قالب اسلام راستین امروز مرهون فداکاری‌های حضرت فاطمه زهرا (س) است.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده شخصیت همه جانبه حضرت فاطمه زهرا (س) را دلیل بر الگو شدن ایشان خواند و گفت: شخصیت کامل به معنای رشد همه ابعاد شخصیتی در فرد به موازات یکدیگر است، حضرت زهرا (س) تنها شخصیت علمی، عبادی، اجتماعی، سیاسی نیست بلکه وجود همه این شاخصه‌ها  او را به الگو و سرمشق تبدیل کرده است.

وی با اشاره به قدم‌های برداشته شده توسط حوزه علمیه به جهت الگوسازی از شخصیت والای حضرت زهرا (س) اظهار داشت: طی سال‌های اخیر در این زمینه قدم‌های بسیاری برای شناسایی و الگوسازی از حضرت زهرا (س) برداشته شده است که از جمله آن می‌توان به رشد قابل توجه کتاب‌ها در این زمینه اشاره کرد.   

متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) در ادامه افزود: ادبا، گویندگان، مبلغین، رسانه‌ها و صدا و سیما فعالیت‌های با ارزشی را برای تبیین و شناساندن حضرت فاطمه (س) در جامعه داشته اند، اما نسبت به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به ایام پیش رو و اجرای مراسمات فاطمیه (س)  ادامه داد: باید با اهتمام و تلاش‌های بیشتر از ایام فاطمیه برای تبیین و الگوسازی صحیح از این بانوی بزرگوار استفاده کرد.

وی در پایان با اشاره به تاثیرگذاری خطابه و منبر‌ها در شناساندن زوایا و سبک زندگی فاطمی (س) در جامعه گفت: علاوه برکار‌های سنتی گذشته رسانه ها، فضای مجازی و بخش‌های هنری با جلوه‌های ویژه باید در جهت الگو سازی کمک کنند؛ با توجه به اینکه نباید نقش خطابه و منبر را فراموش کرد، اما خلاصه کردن در منبر صحیح نخواهد بود و به ایده آل خود نمی‌رسیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات