۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۷۲۱۳۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

پژوهش باید در جوهره وجودی مراکز آموزشی حوزه و دانشگاه باشد

پژوهش باید در جوهره وجودی مراکز آموزشی حوزه و دانشگاه باشد
اصفهان - آیت الله سلیمانی موفقیت حوزه و دانشگاه را در گرو انجام تحقیقات و پژوهش دانست و گفت: پژوهش باید در جوهره وجودی مراکز آموزشی حوزه و دانشگاه باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران، مخترعین و مؤلفین که در تالار عباث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، گفت: پژوهش باید در جوهره وجودی مراکز آموزشی حوزه و دانشگاه باشد.

وی افزود: با منشوری که از فرمایشات رهبری در سفر به استان قم تبیین شد دهها، بلکه صد‌ها مراکز پژوهش به وجود آمد و تحول شگرفی را در اساتید حوزه و پژوهشگران حوزه به وجود آورد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کانون مشترکی بین حوزه و دانشگاه وجود نداشت، اظهارداشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه و ارتباط مشترک بین این دو، امروز در زمینه‌های روانشناسی، اقتصاد، جامعه شناسی و حتی در دانش پزشکی همکاری خوبی بین حوزه و دانشگاه به وجود آمده است.

به گفته وی در همایش علوم پزشکی که در مشهد برگزار شد بیش از ۳۰۰ سؤال فقهی در زمینه پیوند چشم و کلیه، تزریق خون و رحم استیجاری و امثال آن از درون این همایش تحویل حوزه شد، اما حوزه توان پاسخ به آن  را نداشت.

نماینده ولی فقیه درکاشان در ادامه با اشاره به اینکه اگر ۱۵ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها به امر پژوهش و تحقیقات اختصاص داده نشود دانشگاه موفق نخواهد بود، افزود: با افول مراکز دانشگاهی این فرمایش رهبری که ایران زودتر از زمان مقرر به کرسی‌های علمی جهانی خواهد رسید عملا محقق نشده است.

آیت الله سلیمانی موفقیت حوزه و دانشگاه را در گرو انجام تحقیقات و پژوهش دانست و با اشاره به اینکه تحولات علمی دنیا به لحظه و به ثانیه است، گفت: امروز ایران اسلامی در امر پژوهش در عرصه‌های مختلف نانو، علوم فضایی و دریایی و علوم نظامی پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی برتبیین جایگاه معاونت پژوهشی در دانشگاه تأکید کرد و عنوان کرد: امروز معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها علاوه بر معاونت پژوهشی چندین معاونت دیگر را نیز یدک می‌کشند.

به گفته وی اگر در دانشگاهی بین دو جایگاه معاونت پژوهشی و معاونت دانجشویی، معاونت پژوهشی در اولویت و برجسته ترنباشد چنین دانشگاهی، دانشگاه ایستا و متوقف و راکد است و پویا نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی در عرصه سیاسی دنیا آبروی اسلام را حفظ کرده است، یادآور شد: کشوری که به لحاظ منقطقه ای، ام القرای جهان اسلام است و حکومت آن باید ام القرای جهان اسلام باشد برای دنیای استکبار تبدیل به گاو شیر شده است.

وی ادامه داد: هرچند ایران اسلامی با چنین کشوری مشترکات زیاد مذهبی دارد، اما کشوری که  امروز در دنیا خود را به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر و آزاد و غیرتمند معرفی شده است و از کیان مکتب و شریعت و دین و مذهب دفاع کرده است جمهوری اسلامی ایران است.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از تعدادی پژوهشگران و مخترعین و مؤلفین دانشگاه آزادی اسلامی کاشان با حضورآیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان تقدیر و تجلیل شد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات