۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۷۲۱۵۶
نگاهی بر مشکلات آموزشی طلاب؛

باز هم امتحانات مجازی باز هم مشکلات فنی

باز هم امتحانات مجازی باز هم مشکلات فنی
امتحانات ترم اول سطوح عالی حوزه علمیه امروز در حالی آغاز شد که با وجود تجربه یک ساله حوزه در برگزاری امتحانات مجازی، انگار قرار نیست مشکلات فنی دست از سر طلاب بردارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، امتحانات ترم اول سطوح عالی حوزه علمیه امروز در حالی آغاز شد که با وجود تجربه یک ساله حوزه در برگزاری امتحانات مجازی، انگار قرار نیست مشکلات فنی دست از سر طلاب بردارد.

مشکلات متعدد برای ورود به امتحان، عدم امکان و یا کندی در انتقال به سؤال بعدی از جمله گلایه های طلاب است که در روز اول امتحانات به دست ما رسیده و احتمالا سبب تضییع حق برخی از طلاب شده است و به نظر می رسد مسؤولان مربوطه باید فرصت های مجددی را برای طلاب قائل شوند.

طبق گزارشات رسیده تلاش صبح دیروز طلاب برای ورود به امتحان الفائق بی نتیجه بوده و امروز نیز اعلام شد که امتحانات فلسفه پایه های مختلف لغو شده است؛ اما اصلا جای نگرانی نیست چیزی که زیاد است وقت! آقایان مسؤول هم زحمت می کشند زمان دیگری را اعلام می کنند و طلاب را دوباره پای سیستم می نشانند.

سال گذشته پس از گلایه های فراوان طلاب نسبت به امتحانات مجازی اعلام شد که 95 درصد امتحانات بدون اشکال برگزار شده است؛ آماری که تعجب بعضی از طلاب را برانگیخت؛ شاید بهتر باشد مسؤولان حوزه در کنار توجه به آمارها، خودشان هم در امتحانات مجازی شرکت کرده و از نزدیک با مشکلات فنی آشنا شوند.

با این همه اکثریت طلاب از روی آوردن حوزه به استفاده از فناوری های جدید در مسیر آموزش، پژوهش و امتحانات خوشحال هستند؛ خصوصا در شرایطی که ویروس کرونا همه ما را مورد تهدید قرار داده است اما به شرطی که اشکالات فنی رفع شده و حقی از کسی ضایع نگردد./1350/پ201/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
همدل
Iran, Islamic Republic of
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
درست میشه
سختیش صد سال اوله
0
0