۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۷۲۱۶۷
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

فرمانده جنگ اقتصادی، جنگ را از داخل اتاق فرماندهی نمی کند

فرمانده جنگ اقتصادی، جنگ را از داخل اتاق فرماندهی نمی کند
استاد حوزه گفت: روحانی به مدیر جهادی گفته بود چطور بین مردم نمی ترسی کرونا بگیری، آن مدیر گفت مگر شما فرمانده جنگ اقتصادی نیستی، چطور جنگ را از داخل اتاقت مدیریت می کنی؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در چهل و نهمین نشست انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا که به همت ستاد فجر انقلاب اسلامی و به صورت مجازی برگزار شد، گفت: وقتی در اواخر جنگ به امام خمینی(ره) نامه نوشته شد که جوابگوی خون‌ها چه کسی هست؟؛ امام پاسخ داد که از زمان آغاز نهضت تاکنون حتی به اندازه لحظه‌ای پشیمان نیست؛ چرا که به تکلیف خود عمل کرده؛ نویسنده نامه نیز اگر هدف را به درستی می‌شناخت و الزامات آن را می‌دانست در می یافت که جنگ با رژیم بعث در راستای تکلیف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه غفلت از هدف سبب تردید در انتخاب تاکتیک ها و راهبردها می شود، عنوان کرد: از نظر امام خمینی(ره) رفع موانع ظهور، هدف غایی انقلاب است که نشان می دهد امام ظهور و غیبت امام زمان(عج) را به صورت واقعی می‌دیدند.

رئیس قرارگاه عمار اظهار داشت: جنگ میان حق و باطل در زمان امام عصر(عج) به حدی رسیده است که ایشان مجبور به تقیه مطلق شده اند؛ تنها زمانی قاعده‌بازی عوض می‌شود که دشمنی که باعث این تغییر شده عقب بنشیند و عقب نشینی دشمن نیازمند بی‌آبرو کردن باطل، تهیه تجهیزات نظامی و توانمندی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به دنبال تربیت الهی انسان هاست، ادامه داد: سیاست به معنای تربیت افراد است با این تعریف تمامی آیات قرآن، سیاسی خواهند بود، با این تعریف معنای کلام مرحوم مدرس که سیاست ما عین دیانت ماست، مشخص می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به این که جهاد در قرآن به معنای اقدام بر اساس علم، تقوا و مهارت است؛ افزود: بالاترین مرتبه در جهاد برای پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) است؛ چون علم، تقوا و مهارت آن دو بزرگوار در بالاترین درجه قرار دارد.

رئیس قرارگاه عمار با بیان این که در قرآن کریم به غیر از مدیریت جهادی، مدیریت مقبول دیگری نداریم، گفت: امیرالمومنین(ع) به امت اسلام فرمود: پس از رسول اکرم(ص) سرگردان شدید یعنی از مدیریت جهادی دور گشتید.

وی با طرح این سوال که چرا هر رئیس‌جمهوری که آمده پس از دوران ریاست خود با ولی فقیه به مشکل و اختلاف برخورده است، عنوان کرد: متاسفانه رؤسای جمهور بر روی حرف های اشتباه خود اصرار می کنند؛ در حالی که ولی فقیه برخی از نظرات آنها را بی‌سرانجام یا مقابل خواست خدا می داند؛ مدیر جهادی کسی است که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تبعیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه مدیر جهادی کسی است که امکانات زندگیش از زیر دست های خود پایین تر باشد، ابراز کرد: حاج قاسم سلیمانی جلوتر از دیگران به دل خطر می زد و سپس به نیروهایش می گفت که پشت سر او حرکت کنند.

رئیس قرارگاه عمار افزود: اگر مدیری فاقد یکی از سه بعد تقوا، علم و مهارت باشد جهادی نیست؛ رییس‌جمهور به یکی از مدیران جهادی گفته بود چطور بین مردم می روی و نمی ترسی که کرونا بگیری؟؛ آن مدیر جهادی در جواب گفته بود مگر شما فرمانده جنگ اقتصادی نیستی، چطور می توانی جنگ را از داخل اتاقت مدیریت کنی؟

وی افزود: یک مدیر جهادی هیچ‌گاه مذاکرات از موضع ذلت را قبول نمی کند؛ چرا که مدیریت جهادی نیازمند تقوا بر اساس قرآن است و قرآن چنین اجازه ای نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به تفاوت های موجود در قدرت حق در دو زمان حضرت فاطمه زهرا(س) و زمان کنونی، گفت: در زمان حضرت فاطمه زهرا(س) حق در اوج غربت و بی یاوری بود اما در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی حق در اوج قدرت خود قرار گرفته است.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه قدرت یک رهبر در تبعیت مردم از اوست، عنوان کرد: در جنگ های بدر، احد و خیبر همان تعداد اندکی که به یاری پیامبر رفتند، مخالفت‌هایی در برابر دستورات او داشتند؛ حتی وقتی که پیامبر(ص) در هنگام وفات خود امیرالمومنین(ع) را به عنوان جانشین انتخاب کرد، تنها تعداد انگشت شماری این ولایت را پذیرفتند.

وی افزود: متاسفیم برای دولتی که برای هموار کردن شرایط مذاکره با ذلت، از نمایان شدن قدرت حق برای مردم جلوگیری می کند؛ چرا در مورد محموله بنزین فرستاده شده به ونزوئلا و همچنین نقش رهبر معظم انقلاب در خاموش کردن آتش در قره‌باغ، واقعیت ها بیان نمی شود؟

رئیس قرارگاه عمار اظهار داشت: آمریکا کشور ونزوئلا را به خاطر حمایت از مقاومت تحریم بنزینی کرد اما کاپیتان های اقیانوس پیمای شرکت نفت با وجود تهدید فراوان ناو آمریکایی و پیشنهاد تطمیع بنزین را به مقصد رساندند؛ چرا برای مردم بیان نمی‌شود که اگر آمریکا دست از پا خطا کند ونزوئلا می تواند به راحتی پالایشگاه‌های آمریکا را به آتش بکشد؟

وی ابراز کرد: آمریکا در جنگ قره باغ به دنبال این بود که روسیه حامی ارمنستان و ناتو حامی آذربایجان باشند و با حضور تکفیری‌ها شمال غرب ایران به آتش کشیده شود اما رهبر معظم انقلاب با این سه راهبرد که قره باغ برای آذربایجان است، امنیت ارامنه باید حفظ شود و در صورت ورود تکفیری‌ها، ایران مداخله مستقیم خواهد کرد، کشور را از جنگی مسلم نجات دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه اگر از خود تحریمی خارج‌ شویم، فرمایشات رهبر معظم انقلاب به سرعت اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر دشمن هر چه داشت به میدان آورده و نفاق داخلی نیز با فرستادن پیغام ضعف در حال کمک به اوست، در حالی که قدرت تولید وجود دارد.

رئیس قرارگاه عمار ابراز کرد: از سال ۱۳۷۰ رهبر معظم انقلاب دائماً فرمودند که نفت را باید از بودجه بیرون کرد؛ این کار نیازمند مدیریت جهادی است و با مدیریت فشار کنونی امکان پذیر نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در پایان گفت: ان شاءالله با روی کار آمدن یک دولت جوان مدیریت جهادی در قوه مجریه شکل خواهد گرفت و با کمک قوه قضاییه و مجلس تمامی مشکلات حل خواهد شد./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
ایشان مانند همیشه زبان گویای جبهه حق است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
روحانی بره به ریشش برسه
0
0