۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۷۲۱۹۱

روایت «داغ دلربا» از بزرگترین بدرقه جهان

روایت «داغ دلربا» از بزرگترین بدرقه جهان
انتشارات خط مقدم کتاب «داغ دلربا» را به قلم میثم امیری منتشر می‌کند. این اثر روایتی است از مراسم تشییع شهید سردار قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «داغ دلربا» نوشته میثم امیری یکی از کتاب‌هایی است که قرار است به زودی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شود.  این کتاب به تشییع شهید سردار قاسم سلیمانی در دی ماه 98 در شهرهای مختلف کشور می‌پردازد و مخاطب را با خود در این سفرها همراه می‌کند. میثم امیری با قلمی روان در این کتاب سعی کرده است تا همه مخاطبان را با خود تا پایان کتاب نگه دارد و انگار که مخاطب  در آن لحظات حضور دارد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «بامداد جمعه، سیزده دی 1398، سردار را زدند. صبحش، مردم کرمان ریختند بیرون. دو دست روی پیشانی گذاشتند و روی جدول کنار خیابان نشستند و گریستند. صدای عبدالباسط، با سوز بامدادی کویر آمیخته می‌شد. خانه‌ها، درد و تحیّر کرمانی‌ها را تاب نداشت. آسمان شهر، سکوت کویر را نمی‌خواست؛ سرمایش را می‌خواست.

این، وقتی بود که قوم ایرانی در کالبد کرمانی، «چیزی» حس کرد. این، همان لحظه‌ای بود که ایرانی می‌خواست تاریخش را ورق بزند. راوی دوست داشت این لحظه را ببیند و حس کند. دوست داشت وقتی چشمه‌ای تازه می‌جوشد، همان نزدیکی باشد و لمسش کند. سال‌ها بود که بر دامنه ما چشمه‌ای نمی‌جوشید.

سردار، پنج روز از اهواز تا کرمان، روی دست ایرانیان بود؛ دست‌های گرم و پینه‌بسته؛ دست‌های ظریف و ورزیده؛ دست‌های پرچروک و کودکانه. این دست‌ها ـ دست‌های همه¬ی ملت ایران ـ حلقه و پروانه شد. سردار، در کانون این حلقه بود. حلقه، مهر دید و مهر ریخت؛ غم دید و گریه کرد؛ شعر خواند و دندان سایید؛ لبخند زد و حماسه سرود؛ داغ دید... و داغ دید.»

این کتاب در 224 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان به چاپ رسیده است./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات