۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۷۲۱۹۶
امام جمعه الیگودرز:

پایگاه نماز جمعه فرصتی برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه است

پایگاه نماز جمعه فرصتی برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه است
لرستان - حجت الاسلام سرلک با اشاره به جایگاه ویژه نماز جمعه در آموزه های دینی، گفت: ارتقای کمی و کیفی نماز جمعه برای ارتقای معنویت و تقویت فرهنگ دینی در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی سرلک، ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان الیگودرز که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: نماز جمعه پایگاه معرف افزایی و بصیرت بخشی است.

امام جمعه الیگودرز با اشاره به اینکه تربیون نماز جمعه فرصتی برای آگاهی بخشی به مردم نسبت به مسائل روز جامعه و انتقال مطالبات و خواسته های مردم به گوش مسؤولان است، افزود: پایگاه نماز جمعه فرصتی برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه است.

وی ادامه داد: نماز جمعه در آموزه های دینی ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است و عبادتی بی نظیر و بی بدیل است.

حجت الاسلام سرلک نماز جمعه را از بهترین عبادت ها خواند و افزود: نماز جمعه در بهترین زمان و بهترین مکان و در جمع بهترین بندگان خدا اقامه می شود و فرصتی مناسب برای تقویت تقوا است.

وی با تأکید بر بیان آثار و برکات نماز جمعه در جامعه خاطرنشان کرد: آثار، برکات و کارکردهای نماز جمعه بسیار زیاد است، با بهره مندی از برنامه های فرهنگی و تبلیغی باید به این مهم پرداخته شود.

امام جمعه الیگودرز نماز جمعه را مصداق بارز (ذکرالله) خواند و خاطرنشان کرد: باید شاکر و سپاسگزار حق تعالی باشیم که توفیق خدمت در این عرصه را داریم.

حجت الاسلام سرلک بر ضرورت ارتقای کمی و کیفی نماز جمعه تأکید کرد و گفت: در راستای ارتقای کمی و کیفی نماز جمعه و رساندن آن به نقطه مطلوب همگی باید به رسالتی که بر دوش داریم عمل کنیم./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات