۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۷۲۲۱۲
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ریشه مشکلات اقتصادی بی توجهی به اقتصاد اسلامی است

ریشه مشکلات اقتصادی بی توجهی به اقتصاد اسلامی است
اصفهان - حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: دشمن به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دین و محدود کردن دین در مسجد و حوزه علمیه است درحالی که ریشه مشکلات عدم توجه به مسائل دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان، سربازی ولایت را تنها افتخار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد وگفت: مطیع ولایت بودن ویژگی آیت الله مصباح و سردار سلیمانی بود.

وی صراحت و شجاعت را ویژگی مشترک آیت الله مصباح یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی ذکر کرد و افزود: برخی اهل بصیرت زبان صریح ندارند اما حاج قاسم سلیمانی صراحت داشت و همواره مدافع اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تأکید بر اهمیت دفاع روحانیت از اسلام، دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی را رسالت روحانیت دانست و اظهار کرد: این رسالت روحانیت از سوی ائمه اطهار(ع) به روحانیون رسیده است، البته دفاع از اسلام ناب نیازمند الزاماتی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: روحانیتی می‌تواند سنگرنشین دفاع از اسلام ناب در برابر خطرات باشد که بر مسائلی خارجی و چالش‌های موجود در مقابل اسلام اشراف داشته باشد و البته برای این چالش‌ها و خطرها راهکاری از منابع دینی استخراج کند.

وی آسیب دیدن انقلاب اسلامی را عامل آسیب دیدن اسلام ناب قلمداد کرد و گفت: امروز دعوا بر سر این است که اسلام کارآمدی لازم برای اداره زندگی بشریت را دارا است یا در این خصوص ناتوان است، در این خصوص دو گفتمان وجود دارد که باید به آن دو توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: نخستین گفتمان دین را منحصر در مسجد و حوزه علمیه می‌داند و معتقد است که در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تربیتی نباید به سراغ دین رفت، این به معنای لاغر کردن اسلام است و استراتژی دشمن برای آسیب زدن به اسلام همین ایجاد محدودیت برای اسلام ناب است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد چنین القا کند که اسلام برای زنده ماندن باید محدود شود و دو دهه است که چنین تفکری را ترویج می‌کند، در مقابل این دیدگاه گفتمان قرآن کریم وجود دارد که براساس این گفتمان، اسلام از گهواره تا گور برای بشریت برنامه دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اسلام مبتنی بر ولایت را دارای توانایی و کارآمدی لازم برای زندگی انسان توصیف کرد و گفت: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب مشکلات موجود در کشور ناشی از عدم پایبندی و عمل کردن مسؤولان به شریعت است، مشکلات اقتصادی نیز برخاسته از عمل نکردن به اقتصاد اسلامی است.

وی با تاکید براینکه اسلام مبتنی بر ولایت قطع به یقین توانایی و کارآمدی لازم را برای زندگی انسان را دارد، عنوان کرد:رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند ریشه مشکلات متعدد کشور عمل نکردن به شریعت است، به عنوان نمونه اگر مشکلات اقتصادی داریم به دلیل عمل نکردن به اقتصاد اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه افزود: دشمن همواره به دنبال دو قطبی سازی است، افراد خائن و دشمنان با ایجاد دو قطبی مشکل آفرینی می کنند، دو قطبی‌هایی نظیر دوقطبی مذاکره و مقاومت یک مغالطه هستند و این درحالی است که دو قطبی صحیح دو قطبی گفتمان کارآمد و ناکارآمد است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفتمان دین را گفتمان کارآمد برشمرد و تصریح کرد: در دولت‌های مختلف ناکارآمدی چشم داشتن به دشمنان و بیگانگان به خوبی اثبات شده است، همان کسانی که چشم به دشمن دارند درصدد هستند تا دین را محدود به حوزه علمیه و مسجد کنند در صورتی که رسالت حوزه های علمیه و دین این بسیار گسترده است.

وی با تأکید بر ضرورت دفاع روحانیت از دین مبین اسلام، اظهار کرد: پس از لاغر کردن دین اسلام آن را از ولایت جدا خواهند کرد و در نهایت تقدس زدایی از دین صورت خواهد گرفت و این رسالت روحانیت است که مانع این اتفاق بشود./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات