۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۷۲۲۹۱

کتاب «فخر ایران» رونمایی شد

کتاب «فخر ایران» رونمایی شد
«همایش ادبی فخر ایران؛ بزرگداشت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده»در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار و از کتاب «فخر ایران» رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، بزرگداشت شهید دانشمند محسن فخری زاده عصر جمعه ١٩ دیماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد که در این مراسم با حضور اعضای خانواده آن شهید بزرگوار از کتاب «فخر ایران» رونمایی شد.

«فخر ایران» گزیده‌ای فاخر از اشعار شاعران مطرح کشور در مدح و رثای شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و صنعت دفاعی ایران است که به صورت یک مجموعه توسط محمدمهدى عبداللهى (عضو شوراى عالى شعر بسیج هنرمندان، مسئول انجمن ادبى رضوى برادران تهران و از مدیران شاعران پارسى زبان) گردآوری شده است. 

اشعار این کتاب در قالب‌های غزل، مثنوی، چارپاره، رباعی و… دربردارنده اشعار بسیاری از شاعران کشور است که توسط محمدمهدی عبداللهی گردآوری و با مقدمه‌ای از علیرضا قزوه منتشر شده‌است.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، امیر داود عبدی معاون فرهنگی و سخنگوی وزارت دفاع، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، محمدمهدى عبداللهى (گردآورنده کتاب فخر ایران) برگزار شد، جمعی از شاعران معاصر نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع در ابتدای این مراسم گفت: بنده به واسطه اینکه سالیان متوالی در وزارت دفاع مشغول به کار بودم ایشان را می‌شناختم لازم است بگویم ایشان حقیقتاً فخر ایران و فخر امت اسلامی است. مقام معظم رهبری در سخنرانی درباره قیام ۱۹ دی ماه سال ۵۶ که در قم اتفاق افتاد، سخنرانی داشتند شهید فخری زاده هم فرزند قم هستند و بنده در واقعه قیام ۱۹ دی ماه سال ۵۶ حضور داشتم. شعار مردم در آن سال «تشکیل حاکمیت اسلامی» بود. از این جهت شهید فخری زاده که خود دانش آموخته مدرسه حکیم نظامی قم بودند در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند. در نظام و حاکمیت اسلامی یعنی همه چیز اسلام پیاده شود.

وی افزود: بخش‌های مهمی از زندگی این بزرگوار هنوز برای مردم تبیین و روشن نشده است. مثلاً اینکه به نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی خیلی توجه نشده است در حالی که شهید فخری زاده هر جایی که انقلاب و اسلام به وجود او نیاز داشت، حضور پیدا می‌کرد. ایشان هم در عرصه جهاد علمی و هم میدان رزم حضور داشتند.

آقاجانپور تصریح کرد: شهید فخری زاده با قرآن و ائمه اطهار بسیار مأنوس بود و با اینکه مسئولیت مدیریتی داشت، خیلی به قرآن و حدیث توجه داشت به طوری که به گفته این خانواده شهید، هر شب قبل از نماز صبح بیدار می‌شد و عبادت می‌کرد و به گفته همسایگان این شهید، هر روز صبح نمازش را جماعت می‌خواند و قطع به یقین عنایت پروردگار به ایشان و شب‌زنده‌داری‌هایشان بود که شهید شد.

رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: شهید فخری زاده، ادیب، شاعر و مولوی شناس بود. در عین اینکه دانشمند بود و روحیه متواضعی داشتند در زندگی شخصی هم بسیار ساده زیست بود. از این منظر مسئولیت شاعران و ادیبان در این باره بسیار مهم است.

در ادامه این مراسم شاعرانی چون سعید حدادیان، محمدرضا طهماسبی، احمد بابایى، ناصر فیض، على محمد مؤدب، محمدمهدى سیار، على داوودى، میلاد عرفانپور، فاطمه نانی زاد، حامد و هانى فخرى‌زاده (فرزندان شهید) و... اشعاری را که برای این شهید سروده بودند، خواندند. اجراى این مراسم را نجم الدین شریعتى  برعهده داشت./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات