۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۷۲۲۹۹

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
خراسان رضوی - توزیع ۱۰۰۰۰ بسته معیشتی در مناطق محروم سبزوار و فراخوان چهارمین دوره مسابقات «خطبه فدک» در فضای مجازی از جمله خبر‌های کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هادی غلامی، مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: با مشارکت خیرین، بنیاد کرامت رضوی و اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار، 10 هزار بسته ‌معیشتی تهیه و بین اقشار نیازمند این شهر توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار طرح توزیع اقلام معیشتی در چنین گستره‌ای در سبزوار صورت می‌گیرد، افزود: این بسته‌ها حاوی اقلام ضروری معیشت مردم و در مجموع به ارزش 40 میلیارد ریال تهیه شده است.

غلامی، ضمن اعلام اینکه طرح به نام سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است، ابراز کرد: بسته‌ها با همراهی 120 تن از خادمان و خادمیاران حرم مطهر حضرت رضا(ع) بین نیازمندان شهر سبزوار و روستاهای حاشیه‌ای توزیع خواهد شد.

تولید تخصصی‌ترین نرم‌افزار فروش محصولات فرهنگی توسط به نشر

حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از تولید نرم‌افزار «به‌سافت»، به‌روزترین و تخصصی‌ترین نرم‌افزار فروش کتاب و محصولات فرهنگی در کشور خبر داد.

وی ادامه داد: به‌نشر از سال 1379 با مشاوره و همکاری استادان دانشگاه فردوسی مشهد، اولین نسخه نرم‌افزار فروش کتاب را طراحی کرده است که در سال 1380 شروع به کار کرد. این نرم‌افزار علاوه بر فروشگاه‌ها و انبارهای شرکت به‌نشر، در اختیار سایر مراکز و فروشگاه‌های کتاب نیز قرار گرفت که با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به لزوم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار فروش کتاب تصریح کرد: طی 17 سال پشتیبانی، همواره سعی بر آن بود تا با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، از آخرین روش‌های برنامه‌نویسی دنیا استفاده و نیازهای جدید بخش فروش نیز در توسعه‌های محصول گنجانده شود.

سعیدی درباره بازنویسی و طراحی دوباره نرم افزار تخصصی فروش کتاب بیان کرد: از سال 94 با توجه به پیشرفت‌ روش‌های برنامه‌نویسی، گسترش نیازهای حوزه نشر و بازرگانی و افزوده شدن فروش محصولات فرهنگی علاوه بر کتاب، تصمیم گرفتیم نرم‌افزاری جدید را با پشتوانه تجربه چندین‌ساله و با تکیه بر توان و نیروهای توانمند آی‌تی مجموعه و تشکیل گروه نرم‌افزاری خبره تولید کنیم. پس از فرایندهای طراحی و تولید، اولین نسخه نرم‌افزار فروش تخصصی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر با عنوان «به‌سافت» اواخر سال 1397 رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه در طراحی این نرم‌افزار سعی شده است از روش‌های روز برنامه‌نویسی نظیر طراحی چندلایه، پایگاه داده با فناوری به‌روز، طراحی UI و UX از سوی افراد متخصص این حوزه، الگوریتم‌های هوش مصنوعی و ... بهره‌گیری شود، افزود: هم‌اکنون نرم‌افزار تخصصی فروش کتاب و محصولات فرهنگی به‌سافت در تعداد زیادی از مراکز انبار و فروش کتاب و محصولات فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امکانات جدیدی به آن افزوده شده است. می‌توان ادعا کرد که این نرم‌افزار یکی از به‌روزترین و تخصصی‌ترین نرم‌افزارهای موجود در فروش کتاب و محصولات فرهنگی کشور است.

مدیرعامل به‌نشر افزود: طراحی چهارسطحی کدینگ محصولات، امکان تفکیک محصولات بر اساس ویژگی و سری خرید آن‌ها، پیگیری خریدهای امانی و مبادله‌ای و گزارش‌های گردش آن‌ها، برقراری ارتباط بین فروشگاه‌ها، انبار و ستاد به صورت آنلاین و آفلاین، ایجاد فاکتور شناور و هم‌زمان، بخش انبارگردانی، تخفیفات پیشرفته و خودکار، داشبورد مدیریتی و ... از مهم‌ترین امکانات نرم‌افزار به‌سافت است.

سعیدی یادآور شد: به‌نشر قصد دارد نرم‌افزار تخصصی فروش کتاب و محصولات فرهنگی به‌سافت را در اختیار سایر ناشران و فروشگاه‌های کتاب نیز قرار دهد. علاقه‌مندان برای سفارش این محصول و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی http://behsoft.behnashr.com مراجعه کنند.

فراخوان چهارمین دوره مسابقات «خطبه فدک» در فضای مجازی

به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی، فراخوان چهارمین دوره مسابقات حفظ، ترجمه و مفاهیم خطبه فدک حرم مطهر رضوی در فضای مجازی منتشر شد.

حجت‌الاسلام سید سعید میریان رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: علاقه‌مندان تا بیست و چهارم دی ماه فرصت دارند با مراجعه به کانال زندگی بر مدار قرآن به آدرس «Eitaa.com/quranlive» برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام میریان یادآور شد: این دوره از مسابقات شنبه بیست و هفتم دی ماه از طریق کانال زندگی بر مدار قرآن اداره علوم قرآنی در پیام رسان ایتا برگزار خواهد شد.

توزیع 1600 بسته کمک معیشتی در میان اقشار بی بضاعت هویزه

حامد صادقی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی از توزیع هزار و 600 بسته معیشتی با کمک نیروهای خادمیار رضوی و جهادگران منطقه بین نیازمندان شهر هویزه استان خوزستان خبر داد و گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت سیدمحمدحسین علم‌الهدی، هزار و 600 بسته اقلام معیشتی بین اقشار بی‌ بضاعت شهر هویزه استان خوزستان توزیع شد.

وی اظهار کرد: بسته‌ها شامل اقلام اساسی برنج، ماکارونی، حبوبات، روغن، رب و ... در مجموع به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون ریال تهیه و تدارک دیده شد که با همراهی خادمیاران و جهادگران منطقه، بین خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) توزیع شد.

به گفته این مقام مسئول در آستان قدس، در جریان رزمایش همدلی مؤمنانه از آغاز شیوع کرونا، چند نوبت دیگر هم اقشار نیازمند شهر هویزه از کمک‌های حمایتی آستان قدس رضوی برخوردار شده‌اند.

شایان ذکر است آستان قدس رضوی سال 61 به دستور حضرت امام(ره) یادمان شهدای هویزه، آرامگاه شهید علم‌الهدی و یاران شهیدش در عملیات نصر سال 59 را بازسازی کرده است./864/ت304/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات