۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۷۲۳۰۵
حجت الاسلام مهدوی نیا:

عشق به امام و رهبری از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی بود

عشق به امام و رهبری از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی بود
کرمانشاه - حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: عشق و ارادت به شخصیت امام راحل و مقام معظم رهبری از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی بود و این محبت را در عمل ثابت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی امروز با حضور آیت الله مصطفی علما؛ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار، حجت‌الاسلام سیدعلی مهدوی‌نیا از شاگرادان آیت‌الله مصباح یزدی، جمعی از فرماندهان نظامی و عموم مردم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سیدعلی مهدوی نیا در سخنانی اظهار داشت: بی شک زبان ما در این مراسم برای بیان تمام ویژگی های شخصیتی آیت الله مصباح یزدی بسیار کوتاه و ناچیز است.

این شاگرد آیت الله مصباح یزدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: وجود مرحوم آیت الله مصباح یزدی را عشق به خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام فرا گرفته بود و هر کاری را انجام می داد تنها با نیت رضای خدا و خلق خدا بود.

حجت الاسلام مهدوی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به بخشی از زندگی آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و بیان داشت: پدر مرحوم آیت الله مصباح یزدی از نظر زندگی و معاش در سطح متوسطی قرار داشت و همیشه بیان می کردند که آیت الله مصباح یزدی سر سفره سیدالشهدا (ع) بزرگ و رشد و نمو یافته است.

وی تصریح کرد: همین اعتقاد و باور مخلصانه در خانواده مرحوم آیت الله مصباح یزدی باعث شد که ایشان به بالاترین درجات علمی و معنوی برسند و عمر خویش را در راه خدا، اسلام و ولایت وقف کنند.

این شاگرد مرحوم آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی عشق و ارادت خاص ایشان به شخصیت امام راحل و مقام معظم رهبری بود و این محبت را در عمل بارها ثابت کردند.

حجت الاسلام مهدوی نیا افزود: آیت الله مصباح یزدی در کنار امام خمینی (ره) مبارزه با نظام ستم شاهی را آغاز کردند و در این مسیر بارها دستگیر و زندانی و تبعید شدند ولی هرگز از عزم خود کوتاه نیامدند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر می بینیم که آیت الله مصباح یزدی در بُعد شخصیتی عالمی وارسته و خداترس بود باید گفت که این امر معلول همنشینی ایشان با بزرگانی همانند امام راحل، آیت الله بروجردی، آیت الله بهجت، آیت الله طباطبایی و... بود.

حجت الاسلام مهدوی نیا در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی از محضر این بزرگان و علمای دین درس های بزرگی را فرا گرفت و همین امر باعث شد که وی به عنوان یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین چهره های حوزوی و مذهبی این نظام شناخته شوند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات