۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۷۲۳۱۱

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
بهاره جان خرید واکسن خارجی ممنوع نیست!، درسی که همتی از صفر شدن رشد پول به مسئولان داد، سه نکته مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب از نظر حطیط، اتحاد عملگرایانه ایران برای تولید واکسن بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ بهاره جان خرید واکسن خارجی ممنوع نیست!، درسی که همتی از صفر شدن رشد پول به مسئولان داد، سه نکته مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب از نظر حطیط، اتحاد عملگرایانه ایران برای تولید واکسن بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی امروز است.

 

بهاره جان خرید واکسن خارجی ممنوع نیست!

عبدالله گنجی فعال رسانه‌ای در توییتی نوشت: بهاره جان خرید واکسن خارجی ممنوع نیست، خرید واکسن انگلیسی-آمریکایی ممنوع است.

نکند شما هم از آن دسته ایرانیانی هستید که جهان را در این دو کشور خلاصه می کنند؟

 

 

 

درسی که همتی از صفر شدن رشد پول به مسئولان داد

عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز، گزارش تحلیلی آذر ماه بانک مرکزی منتشر شد. دو واقعیت آماری قابل توجه درگزارش است:

۱-رشد ۱۵.۵درصدی پایه پولی در ۹ماهه سال جاری.

۲-توقف رشد «پول» در آذر ماه و کاهش ۱۰.۳ درصدی رشد دوازده ماهه این متغیر در آذرماه نسبت به آبان ماه بود.

چند نکته کلیدی در مورد این آمار قابل اشاره است:

 توقف رشد «پول» و کاهش  رشد دوازده ماهه آن در آذر ماه نسبت به آبان، علامت مهمی از کاهش انتظارات تورمی است.

 کنترل رشد «پایه پولی»، علیرغم شرایط بی سابقه اقتصادی و انتقال بیشتر فشارهای آن به بانک مرکزی ، اگرچه مطلوب بانک مرکزی نیست، اما اولاً رشد پایه پولی و نقدینگی باید بر اساس شرایط مورد توجه قرار گیرد و ثانیاً، بانک مرکزی برای بهبود کنترل رشد متغیرهای پولی، محدودیت بر رشد ترازنامه بانکها را از دی ماه جاری ابلاغ نموده است تا آنچه که مقدور است جهت کنترل تورم بکار گیرد.

امروزه ، مهمترین دست آورد علم اقتصاد در عرصه سیاست گذاری، شناخت ریشه های تورم و درمان آن است. این مهم، نتیجه سه تغییر مهم و کلیدی بوده است و آن اذعان به اینکه:

۱-سیاست مالی بر اساس یک قاعده مشخص انجام گیرد

۲-سیاست پولی مستقل و متمرکز بر اهداف مصرح قانونی خود باشد

۳-بانک مرکزی متعهد به هدف کاهش پایدار تورم باشد.

  برای تحقق این سه امر ، در کشورهایی که توفیقات مهمی در مهار و کنترل تورم داشته اند، نهادهای قانونگذار اجازه هرگونه دخالت و سلطه بر سیاست گذاری پولی را از نهادهای مختلف گرفته است و بطور مشخص ، بانک مرکزی را متولی سیاست پولی کرده و لذا، استقلال بانک مرکزی صورت قانونی و الزام آور به خود گرفته است.

 

سه نکته مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب از نظر حطیط

«امین حطیط» کارشناس استراتژیک مسائل نظامی و تحلیلگر سیاسی لبنانی در واکنش به سخنان مقام معظم رهبری، در صفحه توئیتر خود نوشت: مواضع مهمی که در سخنان امام خامنه‌ای مطرح شد شوک بزرگی به دشمنان ایران وارد خواهد کرد.

امین حطیط به آن بخش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که مربوط به توانایی موشک‌های ایران در سرنگون کردن هواپیماهای آمریکایی در منطقه و نیز حمله موشکی تلافی‌جویانه ایران به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در عراق بود؛ مبنی بر اینکه بازوی موشکی ایران بلند و قدرتمند و دقیق است که قواعد و محاسبات آمریکا و سایر دشمنان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و این یعنی ضعیف کردن ایران محال است.

این تحلیلگر لبنانی درباره تفسیر کلی استراتژیک موضع رهبر معظم انقلاب تأکید کرد، ایران همه امکانات لازم برای دفاع از خود و پاسخ به دشمن و ضربه زدن به آن را دارد.

امین حطیط افزود: همچنین طبق مواضع امام خامنه‌ای، ایران حق برخورداری از یک فضای حیاتی استراتژیک در منطقه برای حمایت از اهداف خود را دارد و هرگز از آن عقب‌نشینی نخواهد کرد و هیچ‌گونه تهدید یا اتهام و یا ائتلاف‌های کارتونی، این کشور را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

 

 

اتحاد عملگرایانه ایران برای تولید واکسن

کیانوش جهانپور به نقل از مایکل شیفتر، رئیس اتاق فکر گفتگوی بین آمریکایی واشنگتن درباره تولید واکسن کرونا در ایران طی توییتی نوشت:

 اینکه کوبا و ایران در حال تولید واکسن COVID-۱۹ هستند شگفت آور نیست. هر دو دولت تحت تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفته اند که حتی فرصت های تولید و دسترسی به واکسن را محدود کرده است. این اتحادی ژئوپلیتیک و عمل گرایانه است.

 

 

 


وقتی یکی از توطئه‌های بزرگ دشمن با درایت رهبری نقش بر آب شد

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏با اعلام رسمی رهبری در مورد ممنوعیت واردات  واکسن آمریکایی و انگلیسی لیبرال ها آچمز تمام عیار شدند

اگر واکسن را وارد، خلاف دستور رهبر عمل،و عوارض آن گریبانگیر مردم شود همگان خباثت آنها و درایت رهبری را میفهمند

اگر وارد نکنند گروگانگیری سلامت به موازات معیشت هم شکست میخورد

‏کاندولیزا رایس قبلا گفته بود که رهبر ایران تمام پلن های ما را با یک سخنرانی نقشه بر آب میکند

یکی از توطئه های بزرگ آنها با درایت ایشان نقش بر آب شد

 

 


واکنش ترامپ به حذف اکانتش در توییتر

پس از آنکه شبکه اجتماعی توییتر صفحه شخصی ترامپ در این شبکه را برای همیشه مسدود کرد، ترامپ با استفاده از صفحه رسمی ریاست جمهوری آمریکا پیامی را منتشر کرد که توییتر بلافاصله این پیام را حذف کرد.

ترامپ در این پیام، توییتر را رسانه‌ ای آزاد ندانسته و اعلام کرد که با چند سایت در حال مذاکره بوده و به زودی خبر بزرگی در این زمینه خواهد داد.

ترامپ همچنین درباره احتمال راه‌اندازی پلتفرم خود در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد که نمی‌توانند وی را ساکت کنند.

 

دلایل مخالفت رهبر انقلاب با خرید واکسن انگلیسی و آمریکایی

مهدی فضائلی، ‏تحلیلگر مسائل سیاسی و فرهنگی با انتشار توییتی درباره دلایل مخالفت رهبر انقلاب با خرید واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی نوشت: معلوم بود مقید کردن خرید واکسن در چنین شرایطی چه هجمه‌هایی را متوجه آقا می‌کند، اما به نظرم آنچه باعث شد حضرت آقا این مخالفت را علنی کنند.

۱. شدت حساسیت به سلامتی مردم بود.

۲. تردیدهای جدی تخصصی

۳.بی اعتمادی به دشمن آن هم مبتنی برتجارب قبلی. رهبرالهی نفع و ضررخود را ملاک قرار نمی‌دهد.

 

 

پسر ترامپ: آزادی بیان دیگر در آمریکا وجود ندارد

پسر ترامپ در توییتی نوشت:  ما در حال زندگی در Orwell’s 1984 هستیم. آزادی بیان دیگر در آمریکا وجود ندارد. این با کمک شرکتهای تکنولوژی بزرگ و آنچه باقی مانده است فقط برای افراد منتخب وجود دارد.

 این دیوانگی مطلق است

 

معنای کدبانوگری زن از نگاه رهبر انقلاب

صفحه توییتر ریحانه دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت: مهم‌ترین مسئولیّت زن، کدبانویی است؛ معنای کدبانویی خدمتگزاری نیست، معنایش این است که محیط خانواده را برای فرزندان و برای همسر یک محیط امن و آرام و مهربانی می‌کند؛ با مهربانی خودش، با عزّتی که در خانه برای او فرض می‌شود.

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات