۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۷۲۳۳۷

اسرار سلیمانی خواندنی شد

اسرار سلیمانی خواندنی شد
کتاب «اسرار سلیمانی» به زودی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «اسرار سلیمانی»؛ کتاب جدید انتشارات خط مقدم است که به زودی به یازار نشر می‌آید. در این کتاب مقالات جمعی از صاحب نظران سیاسی و نظامی درباره شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است.

علی‌اکبر ولایتی، حسین سلامی، محسن رضایی، سید جلال دهقانی، علی سعیدی، حسین امیرعبدالهیان، عبدالله حاجی صادقی، عبدالله مبینی، امیر شهریاری، حسن کاظمی قمی، سعدالله زارعی، عباس محمدحسنی، کیومرث حیدری، حسین اکبری، مهدی محمدی، یدالله جوانی، حسین دهقان، امین پاشایی، رسول سنایی راد، حمیدرضا مقدم‌فر، احد کریمخانی، علی اکبر صالحی، محمدصادق خرازی، محمدحسین صفارهرندی و عبدالله علی عسگری از جمله افرادی هستند که مقالات شأن در این کتاب منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم علی‌اکبر ولایتی آمده است: «همان گونه که خط سرخ شهادت در نهضت عاشورا، شجره طیبه‌ای را پایه‌گذاری کرد و رسوایی سردمداران زر و زور و تزویر اموی را به دنبال داشت، شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و سایر همرزمان شهید و مدافعان سرافراز حرم و جبهه مقاومت نیز درخت تنومند این جریان حق و صراط مستقیم الهی را به بارور نمودن تمدن نوین و سپردن پرچم نهضت اسلامی به دست حضرت حجت‌بن‌الحسن عسگری، صاحب‌العصر و الزمان به ارمغان خواهد آورد و رسوایی جدیدی برای آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان منطقه آنان رقم خواهد زد.»

در بخشی از مقاله علی‌اکبر صالحی در این کتاب آمده است: «اینجانب به جد بر این باورم که از سردار سلیمانی عزیز می‌توان به عنوان اسوه و نماد تمدن نوین اسلامی یاد کرد. هنگامی که بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را در باب شاخص‌ها و معیارهای تمدن نوین اسلامی و نیز ضرورت تلاش مسلمانان خاصه ایرانیان برای برپایی این تمدن بزرگ را از نظر می‌گذارنیم. بناگاه سیمای نورانی و چهره درخشان حاج قاسم سلیمانی در برابر ما جلوه‌گر می‌شود....»

همچنین در بخشی از مقاله محمدحسین صفارهرندی آمده است: «برای کسانی که سردار شهید را از نزدیک می‌شناختند، او نه شخصیتی بر گونه اساطیر است و نه افسانه‌ای شکست‌ناپذیر و مردی رویین‌تن. همزمان وقتی گذشته‌های دور و نزدیکش را مرور می‌کنند، او را در کنار خود و در ردیف خویش می‌یابند، بی هیچ نشانه‌ای از سوپرمن یا موجود خارق العاده …»

این کتاب ۴۷۰ صفحه دارد و به صورت مفصل به شخصیت این شهید بزرگوار پرداخته است./826/

ارسال نظرات