۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۷۲۳۵۴
آیت الله فاضل لنکرانی:

پلیس یک ملجأ برای اطمینان خاطر مردم است

پلیس یک ملجأ برای اطمینان خاطر مردم است
عضو جامعه مدرسین با بیان این که پلیس یک ملجأ برای اطمینان خاطر مردم است، گفت: هرچه پلیس قوی‌تر و حضورش در بین مردم بیشتر باشد، آرامش مردم بیشتر و خیالشان راحت‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدار سردار میرفیضی فرماندهی نیروی انتظامی قم، با تأکید بر این که پلیس یک ملجأ برای اطمینان خاطر مردم است، اظهار داشت: هرچه پلیس قوی‌تر و حضورش در بین مردم بیشتر باشد، آرامش مردم بیشتر و خیالشان راحت‌تر می‌شود.

وی خدمت به مردم جزء وظایف اصلی مسؤولان دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم نیروی انتظامی هوشمندسازی و الکترونیکی شدن کارها است که صرفه جویی در وقت مردم صورت گرفت.

آیت الله فاضل لنکرانی سرعت عمل پلیس در خدمت به مردم را ستودنی خواند و افزود: اینکه به هنگام نیاز مردم بلافاصله پلیس حضور پیدا ‌کند بسیار مهم است یعنی مردم بدانند در کوتاهترین زمان، پلیس 110 می‌آید و اگر خواسته‌ای داشته باشند با همه وجود خدمتگزار آنان است، این توفیق بزرگی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به روایات مردم را عیال خدا دانست و بر ضرورت خدمت به مردم تأکید کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی به فضل الهی در این زمینه عملکرد مناسبی داشته و توفیق خدمت به مردم نصیب این نهاد شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که تردیدی نیست که دشمن برای قم برنامه ریزی کرده است، ابراز کرد: باور این نکته خیلی مهم است که من طلبه بدانم دشمن برای حوزه و مردم قم برنامه‌ریزی کرده، برای جوانان، مساجد، تکایا و قومیت‌هایی که در قم وجود دارد برنامه‌ریزی کرده، این مطلب برای من أظهر من الشمس است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: دشمن برای خصوص قم، برنامه‌هایی دارد که برای شهرهای دیگر ندارد و نیازی هم ندارد داشته باشد، دشمن دنبال این است که قم را از مذهبی بودن و دیانت تهی کند، از سیاسی بودن و انقلابی بودن جدا کند، می‌خواهد به دنیا بگوید این قم که مبدأ انقلاب بوده تغییر کرده است.

وی با بیان این که امروز فقط با کتاب و شعار نمی‌شود کاری کرد، توجه به فرهنگ حجاب را خواستار شد و گفت: در رابطه با حجاب البته از رسانه‌ ملی باید مجدانه بخواهیم، به نظر من با همه کارهایی که انجام می‌شود باز حجم کار خیلی کم است، وسعت حملاتی که در ماهواره‌ها و رسانه‌ها صورت می‌گیرد در مقابل آنچه ما انجام می‌دهیم، قابل مقایسه نیست؛ البته من هم می‌دانم که امکانات ما نسبت به امکانات دشمن کمتر است.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: در رسانه ملی باید نسبت به کار علمی درباره حجاب، مسائل اخلاقی، حتی گناهان، جرم‌ها، کار اساسی انجام شود، اما با قطع نظر از رسانه ملی خود مسئولین این استان، باید کاری کنند تا به این نتیجه‌ برسیم که روز به روز وضع حجاب در قم بهتر می‌شود، ولی متأسفانه الآن این طور نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: من وقتی کرونا نبود و در مدرسه مرحوم آیت‌الله گلپایگانی(قدس سره) درس می‌گفتم از آنجا تا دفتر پیاده می‌آمدم و بعضی روزها از منزل تا مدرسه پیاده می‌آمدم، گاهی بعضی به من می‌گفتند مناسب نیست شما پیاده می‌روید، گفتم اشتباهتان همین است، ما طلبه‌ها باید در همین خیابان‌ها رفت و آمد کنیم، تا به جای آنها که دارند مجال را برای ما تنگ می‌کنند ما مجال را برای آنها تنگ کنیم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که طلاب باید در کنار مردم و در میان مردم باشند تا تأثیرگذاری آنها بیشتر شود، گفت: اتفاقاً یک وقتی این موضوع را به مرحوم والدمان گفتم که این از اشتباهات حوزه است که با ساختن شهرک مهدیه محل زندگی طلاب را از محله‌های قم دور می‌کنند. باید هرچه می‌توانید متدینین را به صحنه اجتماع بیاورید، از ایشان بخواهید با حضور خود مجال را بر آنهایی که می‌خواهند بی‌بندوباری را در این شهر ترویج و عادی‌سازی کنند تنگ نمایند.

وی افزود: در مورد برخی خیابان‌ها و فروشگاه‌هایی که محل تردد افراد بی‌بندوبار شده که گاهی شاهد صحنه‌های خیلی بدی در آن هستیم، هرچند پلیس امنیت اخلاقی حضور دارد اما حضورش خیلی کم است، آنها بلدند چکار کنند، اما ما نباید بگذاریم جاهای امن برای بی‌بندوبارها وجود داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: من می‌خواستم به آقای سعیدی به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بگویم که از نیروی انتظامی خواهش کنید که حضور پلیس را در این مکان‌ها زیاد کنند، یعنی اگر شما در آن مناطق در چند نقطه پلیس امنیت اخلاقی ثابت داشته باشید یا بیشتر در رفت و آمد باشند، تاثیرگذار خواهد بود.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که باید طرح‌های دیگری هم برای کنترل برخی مغازه‌ها به میدان بیاید و فروشگاه‌ها نباید واسطه‌ مروجین فساد شوند، گفت: به هر حال ما نسبت به قم خیلی نگرانیم، ممکن است دشمن بخواهد در شبکه‌های ماهواره‌ای با نشان دادن این وضعیت‌های اخلاقی خیلی بد، مغازه‌های عجیب و غریبی که پیداست می‌خواهند بی‌بندوباری را ترویج کنند، حیثیت این استان را خدای ناکرده لکه‌دار کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حدود 25 سال قبل، خبرنگاری از شبکه الجزیره به نام آقای بن جدّوه به قم آمد و مستندی از قم درست کرد به نام هکذا قم. نیمه شعبان بود که آمد اینجا و مرحوم آقا داشتند بر سر تعدادی از فضلا عمامه‌گذاری می‌کردند، اصرار کرد که من فیلمبرداری کنم، من به او گفتم بعد از اینجا به مسجد اعظم برو و از درسهای حوزه و مکان‌های متدینین قم فیلمبرداری کن، این کار را کرد و یک مستند نیم‌ساعتی درست کرد به نام «هکذا قم»، خیلی جالب هم بود.

وی افزود: یک سال که برای حج به مکه رفته بودیم، صاحبِ خانه‌ای که اجاره کرده بودیم به ما گفت من شما را در الجزیره دیدم، در برنامه‌ای به نام «هکذا قم» و بعد جزئیاتش را برایم نقل کرد. الآن من دائماً نگرانم که یک «هکذا قم» دیگر درست کنند و این بار صحنه‌های ناگواری در قم را نشان بدهند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان با بیان این که هر چه حضور پلیس با تدبیر بیشتر و با اخلاق و انگیزه بالا بیشتر باشد قطعاً دایره آسیب‌های اجتماعی کمتر می شود، گفت: مردم بالأخره برای پلیس یک شأن خاصی را قائل‌اند و او را مظهر اجرای قانون می‌دانند، از این رو تقاضا می‌کنیم حضورتان را قوی‌تر کنید و دعا می‌کنیم که خدا کمک‌تان کند.

ارسال نظرات