۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۷۲۳۶۰

کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست!» معرفی شد

کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست!» معرفی شد
نادری بنی گفت: کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست!» نوشته «فرهاد حسن زاده» از انتشارات «نشر روزگار» معرفی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «جواد نادری بنی» مدیر کانون فرهنگی هنری کریم آل طاهای مسجد امام حسین (ع) شهر بن در گفت و گویی  اظهار داشت: کتاب «امیرکبیر فقط اسم یک خیابان نیست!» نوشته «فرهاد حسن زاده» از انتشارات «نشر روزگار» در راستای اجرای طرح ملی شنبه های کتاب توسط کانون فرهنگی هنری کریم آل طاهای شهر بن معرفی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری کریم آل طاهای مسجد امام حسین (ع) شهر بن ادامه داد: در کتاب حاضر گوشه‌هایی از زندگی و اقدامات میرزا تقی خان امیرکبیر به‌گونه داستان برای نوجوانان تصویر شده است.

وی ابراز کرد: داستان، در قالب نامه‌های دختری به‌نام شهرزاد به برادرش، امیر مسعود شکل گرفته است، پدر و مادر آن‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند، شهرزاد به همراه مادرش در ایران است و امیر مسعود با پدرش در انگلستان زندگی می‌کند.

نادری بنی گفت: شهرزاد به طور اتفاقی از طریق معلم ادبیات و تاریخ خود، مطلع می‌شود که از فرزندزادگان میرزا تقی خان امیرکبیر است، از این رو، وقتی که درمی‌یابد آگاهی‌های برادرش درباره امیرکبیر اندک است، در نامه‌ های بعدی تلاش می‌کند این شخصیت ملی و تاریخی را بهتر به او بشناساند.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

وقتی تاریخ را می‌خوانی، در پشت اتفاق‌های آن سال‌ ها دست‌های مرموز و پنهان انگلستان را می‌بینی، آن‌ها شاه را تحریک کردند که میرزا آقاخان نوری را بر سر کار بیاورد، شاه هم از حماقتش این کار را کرد، چند روز بعد،‌ میرزا آقاخان نوری رسما ‌صدراعظم ایران شد، من نمی‌گویم؛ تاریخ گواهی می‌دهد که او آدم رذل و بی‌لیاقتی بوده، راستی چه کسی بهتر از او می‌توانست با بی‌عرضه‌ گی افغانستان را از ایران جدا کن و گوشه‌ای دیگر از این بشقاب باستانی و تاریخی را بپراند؟

او در شروع صدارت دست به تغییراتی زد و آدم‌های فاسد و رشوه‌خوار را دوباره بر سرکار نشاند. مردم ناراضی شدند و بی‌نظمی و هرج و مرج همه جای مملکت را فراگرفت، در میان مردم شایعه شده بود که ایران به امیرکبیر نیاز دارد و دوباره او بر سر کار خواهد آمد و صد البته که صحبت از برگشت امیرکبیر برای میرزا آقاخان و همدستانش مثل کبریت در انبار باروت خطرناک بود./826/

ارسال نظرات