۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۷۲۳۷۲
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

برگزاری جلسات اداری در وقت نماز پذیرفتنی نیست

برگزاری جلسات اداری در وقت نماز پذیرفتنی نیست
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام احمدی فر گفت: بعد از گذشت 42 سال از عمر انقلاب و نظام اسلامی، برگزاری جلسات اداری در وقت نماز به‌هیچ‌عنوان در شأن نظام نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با موضوع مراسم ایام فاطمیه برگزار شد، از برگزاری جلسات و نشست‌های اداری استان در وقت نماز انتقاد کرد.

وی با اشاره به اینکه نشست اخیر شورای اداری خراسان شمالی تا 40 دقیقه بعد از اذان ادامه یافت، اظهار کرد: از نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد که نشست را ترک کرده و در پیام آدینه نوزدهم دی‌ماه نیز در این زمینه تذکر دادند، قدردانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: درشان نظام اسلامی نیست که بعد از گذشت 42 سال از عمر انقلاب، جلساتی در این سطح در زمان نماز برگزار شود و باید کار اساسی‌تری در این زمینه صورت گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم ایام فاطمیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اظهار کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که الآن وضعیت روحی و روانی مردم چگونه است؟

وی افزود: درزمینهٔ مقابله با شیوع ویروس کرونا، تنها نباید به بعد جسمی اکتفا کرد؛ زیرا در حدود یک سال گذشته تقریباً مردم را از همه آنچه به آن‌ها آرامش می‌داد محروم کرده‌ایم، تفریحات مختلف و مراسمات گوناگون از آن‌ها گرفته شده و این محدودیت‌ها روان مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: بر این اساس تنها نگاه یک‌بعدی و جسمی به موضوع جفا در حق مردم است و انتظار می‌رود در تصمیم‌گیری در مورد برگزاری مراسم فاطمیه، مسائل دینی و روحی و روانی مردم را هم در نظر بگیریم.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: همچنین با توجه به اینکه مراسم فاطمیه اول به مدت سه روز و فاطمیه دوم پنج روز است، انتظار می‌رود این موضوع از طریق رسانه‌ها و تریبون‌ها بیش از پیش اطلاع‌رسانی شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات