۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۷۲۳۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالان دینی بیشترین همراهی را در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی دارند

فعالان دینی بیشترین همراهی را در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی دارند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: فعالان حوزه دین و روحانیت بیشترین همراهی و همکاری را در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی که با موضوع مراسم ایام فاطمیه دوم برگزار شد، بر برگزاری مراسم این ایام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی افزود: شرایط موجود در جامعه از نظر شیوع ویروس کرونا رو به بهبود است و به‌جز چند شهر قرمز در شمال کشور مابقی شهرهای کشور زرد یا نارنجی و یا سفید هستند، البته این به معنای آن نیست که جامعه به سمتی هدایت شود که شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم ایام فاطمیه با در نظر گرفتن الزامات و دستورالعمل‌های مقابله با کرونا، گفت: فاطمیه هویت شیعه محسوب می‌شود و حتی با محرم هم تفاوت دارد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی افزود: اگر مبارزات حضرت صدیقه طاهره (س) نبود امروز جریان نفاق آن عصر برای ما به این روشنی بیان نمی‌شد و حتی شاید الآن نمی‌توانستیم سند معتبری در منابع تاریخی راجع به مخالفت‌های صورت گرفته با امیرالمؤمنین (ع) پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه تا انسان در شرایط خاص و ویژه آن عصر قرار نگیرد شاید برخی از حوادث تاریخی را درک نکند، اظهار کرد: آن دوران عصر و زمان خاصی بوده است؛ به‌گونه‌ای که می‌بینیم برخی از کسانی که در زمان رسول‌الله (ص) جزء خواص محسوب می‌شدند بعد از رحلت رسول گرامی اسلام منحرف شده و مسیر دیگری رفتند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: اگر مجاهدت‌های صدیقه زهرا (س) نبود ما امروز نمی‌توانستیم درک کنیم که چگونه بعد از رحلت رسول گرامی اسلام دو جریان در دنیای اسلام شکل گرفت؛ بنابراین فاطمیه ازاین‌جهت اهمیت خاصی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط موجود می‌توان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم ایام فاطمیه را برگزار کرد، اظهار کرد: فاطمیه از نظر شور و همه‌گیر بودن آن با محرم قابل‌مقایسه نیست؛ بنابراین در فاطمیه شاهد آن فراگیری محرم نخواهیم بود و می‌توان به‌راحتی مراسم این ایام را نظارت و کنترل کرد تا هم مراسم برگزار شده و هم سبب نقل‌وانتقال بیماری نشود.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: هیئات مذهبی در مراعات شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدی و مقید هستند که در ایام فاطمیه نیز همین‌گونه خواهد بود و در این زمینه تابع نظر اهل‌فن هستیم.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: حوزه دین و روحانیت همراهی بسیار خوبی درزمینهٔ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اقدام در راستای پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته است و از این پس هم همین‌گونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه جامعه به این مراسمات نیاز دارد، ادامه داد: فاطمیه با ویژگی‌های ویژه خود با مناسک دیگر تفاوت ماهوی دارد؛ ازاین‌رو برگزاری آن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین در خاتمه با اشاره به اینکه برای دسته روی در روز شهادت حضرت فاطمه (س) باید دقت‌های بیشتری صورت گیرد، اضافه کرد: همچنین در زمینه در فضاسازی شهری انتظار می‌رود شهرداری فضای شهر را به‌گونه‌ای تغییر دهد که عزادار بودن مردم شهر نمایان باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات