۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۶۷۲۳۹۶
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

غیرت دینی آیت الله مصباح و حساسیت نسبت به جریان های انحرافی و گمراه کننده

غیرت دینی آیت الله مصباح و حساسیت نسبت به جریان های انحرافی و گمراه کننده
عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین با اشاره به غیرت دینی آیت الله مصباح، گفت: قلب علامه مصباح از اقدامات جریانات گمراه کننده به درد می آمد؛ او تمام عمر خود را صرف دین خدا کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره) عضو فقید مجلس خبرگان رهبری که شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: آیت الله مصباح یزدی نماد استقامت و شهادت بود.

آیت الله اراکی با بیان اینکه شاهد در فرهنگ قرآن کریم به کسی گفته می شود که شاخص تمییز حق از باطل است، عنوان کرد: معیت با شاهدان، مورد تاکید قرآن کریم و علامت نجات انسان هاست.

عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین با اشاره اینکه در همه دوره ها خداوند یارانی دارد که امیرالمومنین(ع) آن ها را مردان ذکر می خواند، اظهار داشت: کار، رفتار، گفتار، عبادتی که از این مردان خدا صادر می شود، تنها برای خداوند متعال است.

وی ابراز کرد: آیت الله مصباح یزدی از مصادیق حقیقی مردان الهی بود؛ اگر سلوک فقه و عرفانی وجود دارد حقیقت آن در امثال آیت الله مصباح تجلی کرده است.

آیت الله اراکی با اشاره به غیرت دینی پیامبر اکرم(ص) و ناراحتی ایشان از گمراهی مردم، گفت: علما و بزرگان دین دارای غیرت دینی فراوانی بودند و به همین دلیل دل آن ها از گمراهی مردم به درد می آمد و تمام عمر و لحظات خود را صرف دین خدا کردند.

عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین ادامه داد: عجیب است که برخی می گویند نمی توان مردم را به زور به بهشت برد در حالی که برای علمای دین درد جامعه و فعالیت جریان های گمراه کننده بزرگ ترین دغدغه است و نمی توانند در برابر آن ساکت بنشینند.

وی عنوان کرد: درد کشنده حضرت صدیقه(س) بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) این بود که دید امیرالمومنین علی(ع) در گوشه خانه نشسته و زانوی غم به بغل گرفته است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) نمی توانست ببیند که دین مجسم گوشه نشین شده است، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) به مناسبت های مختلف مانند خطبه بیتیه خود که را برای زنان ایراد کرد، نسبت به فجایع پس از انحراف از راه حق هشدار داد./1350/ج

ارسال نظرات