۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۷۲۳۹۷
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

نقش مهم حوزه های علمیه در ارتقای تقوای اجتماعی و فرهنگ دینی

نقش مهم حوزه های علمیه در ارتقای تقوای اجتماعی و فرهنگ دینی
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت ارتقای تقوای اجتماعی و فرهنگ دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: منشأ آن نیز روحانیت و حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، شب گذشته در نشست مشترک شورای حوزه علمیه استان با مدیر و اساتید مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ مرکز تربیت، تعلیم، تعلم و پرورش عالمان و اندیشمندان بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: حوزه و مدارس علمیه استان لرستان از دیرباز پیشینه خوبی داشته و نمونه آن آیت الله صادقی هستند که از سال ۱۳۲۵ با حضور در استان منشأ خیرات و برکات فراوانی در زمینه های آموزشی، پژوهشی، علمی و اخلاقی شده اند.

وی بر لزوم بهره گیری از نظرات اساتید حوزه تأکید کرد و افزود: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا می توان با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی با کلیه اساتید حوزه ارتباط برقرار و از نظرات آنها استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای روحانیت فرصتی را ایجاد کرده که تعامل و ارتباطشان با مردم در داخل و خارج کشور بیشتر شود در حالی که این چنین فرصتی در گذشته نبوده است، گفت: حضور روحانیت در جامعه امری مهم در هدایت دینی جامعه و برطرف سازی مشکلات مردم و جامعه است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ارتباط روحانیت با مردم‌، گسترش تقوا و ایمان با برنامه ریزی و نظارت دقیق از طرف شورای عالی حوزه علمیه در امور آموزشی، پژوهشی و اخلاقی باید در مدارس علمیه به دقت اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تربیت عالمان دینی تأکید کرد و اظهار داشت: اگر تلاش و رشد اقتصادی صورت بگیرد ولی چنانچه نتوانیم همتا و یا جلوتر از رشد اقتصادی، عالمانی که فرهنگ دینی را در جامعه ارتقا بدهند تربیت کنیم و یا نتوانیم با جوانان و نوجوانان که آینده کشور در دست آنها است تعامل برقرار کنیم‌ و فرهنگ دینی آنها را ارتقا بدهیم و همچنین تعلیم و تربیت اسلامی را در راستای حرکت نظام اسلامی در دستور کار قرار ندهیم اگر رشد اقتصادی صورت بگیرد این رشد اقتصادی در اختیار خواص و مرفهین بی درد است.

وی ارتقای فرهنگی، دینی، مذهبی و تعلیم و تربیت اسلامی را زیر ساخت رشد و توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر این چنین نشود رشد اقتصادی در اختیار خواص  و مرفهین بی درد قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تقوای اجتماعی و ارتقای فرهنگ دینی را باید از درون حوزه های علمیه رقم بزنیم، تأکید کرد: منشأ آن نیز روحانیت و حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینکه گردهمایی های طلاب و روحانیت به صورت کمی و کیفی باید افزایش پیدا کند، اظهار داشت: با حضور فعال روحانیت می توان به اهداف تربیتی، اخلاقی، فرهنگی و دینی نائل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در این موقعیت فرصت اختلاف نداریم و وحدت رمز پیروزی و موفقیت است که خوشبختانه در استان وحدت و همدلی وجود دارد.

وی حمایت از نخبگان حوزوی را امری نیک و پسندیده خواند و تصریح کرد: این حمایت مختص به یک نهاد و فرد خاص نیست بلکه باید به طور دسته جمعی افزون بر خدمات عمومی که به همه طلاب و علما ارائه می شود و افرادی که در تهذیب، تعلیم و تعلم جدیت بیشتری دارند مورد توجه خاص قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان با بیان اینکه وضعیت رسیدگی به اوقاف در استان با وضعیت موجود راه به جایی نمی برد،  خاطر نشان کرد: باید در راستای تحول در مسئله اوقاف فکر اساسی صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: زمین های موقوفه ای که در اختیار نهادهای غیر حوزوی است با جدیت پیگیری شود و تغییر اساسی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در دستور کار قرار گیرد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات