۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۷۲۴۲۷

نقدی بر کارنامه و خاطرات سیاسی هاشمی رفسنجانی

نقدی بر کارنامه و خاطرات سیاسی هاشمی رفسنجانی
کتاب روایت های ناروا نقدی بر کارنامه و خاطرات سیاسی هاشمی رفسنجانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب روایت های ناروا نقدی بر کارنامه و خاطرات سیاسی هاشمی رفسنجانی منتشر شد.

در این کتاب این مطالب را می خوانید:

راه‌های پیشرفت برای جوامع و ملت‌ها باز است؛ اگر از شکست‌ها و پیروزی‌ها عبرت بگیرند و در یک کلمه؛ برای حافظه تاریخی خود اهمیت قائل شوند. عوامل مختلفی در شکل‌گیری این حافظه مؤثر است که خاطره‌نگاری رجال سیاسی یکی از مهم‌ترین آنها است. اما مسئله اساسی اینجا است که رجال سیاسی معمولاً بر اساس حب و بغض‌های شخصی و یا جناحی خاطرات خود را ثبت می‌کنند.

روایت‌ها و خاطرات مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی به خاطر جایگاه سیاسی وی و حضور در صحنه‌های مختلف برای همه تاریخ‌پژوهان انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و دقیقاً به همین دلیل؛ اگر عمداً یا سهواً «روایت‌های ناروا» در این خاطرات وارد شده باشد، اثر تخریبی آن در مخدوش‌سازی حافظه تاریخی محققین و جهت‌دهی ناروا به پژوهش‌های تاریخی، بسیار اثر منفی برجای خواهد گذاشت.

مجموعه « روایت‌های ناروا » 10 مقاله در نقد خاطرات سیاسی مرحوم هاشمی رفسنجانی است که همگی در سال‌های حیات وی، منتشر شده است. تنوع مقالات در این اثر باعث شده ابعاد مختلفی از خاطرات آقای رفسنجانی مورد واکاوی و دقت تاریخی قرار گیرد.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند از طریق زیر اقدام کنند:
تهران، فروشگاه کتاب انتشارات کیهان، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فخررازی و خیابان دانشگاه، پلاک 1210./826

تلفن تهران: 22579192_021 تلفن قم: 32904231-025

ارسال نظرات