۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۷۲۴۶۲
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت توجه و محبت مؤمنین به یکدیگر

اهمیت توجه و محبت مؤمنین به یکدیگر
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی گفت: انسان مؤمن باید در جهت حل مشکلات برادر مؤمن خود تلاش کند،خود محوری و استبداد رأی و عدم توجه به دیگران پسندیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز خود، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که بیشترین روایت را در مورد آن داریم خدمت به خلق مردم و رفع حوائج مردم است، گفت: بنابر روایات از نشانه های مسلمان این است که به امور مردم اهتمام ورزد.

وی در ادامه افزود: انسان به چیزی توجه دارد که مورد علاقه و محبت آن باشد وگرنه اگر انسان به خلق خدا محبت نداشته باشد نمی تواند به آن اهتمام بورزد و وقتی برای آن صرف نمی کند، لذا پیامبر خدا آن را شرط مسلمانی قرار دادند تا به دیگران توجه داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: خودمحوری، خودباوری تنها و استبداد رأی پسندیده نیست، در امور غیر مادی مثل مسائل علمی هم به خود محوری می رسیم و این اصلا پسندیده نیست.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط با نزدیکان و دوستان، تصریح کرد: امام صادق(ع) به عبدالله بن جندب می فرمایند: آنکس که با تو قطع رحم می کند با او بپیوند. آنجایی که برای صله رحم دستور داد این منظور این است که اگر یک بار صله رحم کردیم و طرف مقابل با ما قطع رابطه کرد، وظیفه ما است که وصل کنیم.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به محبت پیامبر اکرم(ص) نسبت به امت، اظهار کرد: پیغمبر خدا، اولین شخص عالم وجود، آنقدر به مردم محبت و علاقه دارد که همه وقت و همه زندگی خود را وقف برای مردم کرده است و به مردم می‌گوید «لا اله الا الله» بگویید و موحد شوید و مردم روی سر ایشان خاکروبه می ریختند اما مگر پیغمبر خدا دست برداشت، می دید که مردم به سمت منجلاب می روند اما آنان را به سمت وحدانیت و یکتاپرستی دعوت می‌کرد ولی آنان بدی می کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در ادامه روایت می‌فرماید: کسی که به تو بدی کرده است به آن خوبی کن، آن که با تو دشمن است با او با انصاف برخورد کن و آن کسی که به تو ظلم کرده است از او بگذر و او را ببخش همانطور که تو دوست داری تو را ببخشند ولو آن جاهایی که حق داریم. این است اخلاق رسول الله، این روایت هاست که انسان را می‌سازد.

وی با بیان اینکه تا وقتی که همه چیز بر وفق مراد است که کار مهمی نیست که ما جواب سلام همه را بدهیم، تصریح کرد: مهم این است که در زمانی که در شرایط نامساعد قرار گرفته‌ایم عکس العمل درستی نشان دهیم و اینجا باید مرد میدان باشیم.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به روایتی که می‌گوید مؤمن آینه مؤمن است، اظهار کرد:  بنابراین مؤمن مثل خود انسان است که در آینه خود را می نگرد و همیشه به دنبال دیدن زیبایی و خوبی در آینه از خود هستیم و اگر لکه سیاه یا بدی را ببینیم به دنبال برطرف کردن آن می باشیم پس نقش ما با مؤمن همین است، یعنی در جهت رفع ایرادات و مشکلات یکدیگر تلاش کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات