۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۷۲۴۷۹
امام جمعه ازنا:

ترویج فرهنگ نماز كلید حل مشكلات اجتماعی است

ترویج فرهنگ نماز كلید حل مشكلات اجتماعی است
لرستان - حجت الاسلام سپهوند بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه تأکید کرد و گفت: این مهم كلید حل مشكلات اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی سپهوند، ظهر امروز در نشست ائمه جماعات ادارات شهرستان ازنا که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: ائمه جماعات در ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در ادارات و رفع موانع آن نقش بسزایی دارند.

امام جمعه ازنا ترویج فرهنگ نماز را كلید حل مشكلات اجتماعی عنوان کرد و افزود: برپایی نماز جماعت در ادارات، روحیه مسؤولیت‌ پذیری و خدمتگزاری در كارمندان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی به‌ شمار می‌رود که به عنوان اولین رکن اسلام قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نماز مهم ترین عامل ارتباط بین خدا و بندگان است، اقامه و اشاعه این فریضه در ادارات نقشی مهم و اساسی دارد.

حجت الاسلام سپهوند با اشاره به اهمیت نماز و تأثیر بسیار مثبت آن در زندگی، بر ترویج فرهنگ نماز و همگانی كردن آن در ادارات تأكید کرد و اظهار داشت: در هر اداره‌ای كه نماز در آن جا بصورت متناوب برگزار و همگانی شود، وحدت، همدلی و معنویت نیز در آن  اداره تقویت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ اقامه نماز باید از بستر فضای مجازی بهره مند شد و ارزش های دینی را بین نسل جوان و نوجوان جامعه امروز تقویت کرد.

امام جمعه ازنا اظهار داشت: با تکیه بر آموزه های دینی و تقویت اخلاق و معنویت در جامعه می توان در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی و مصون سازی نسل نو در برابر این هجمه ها نقش آفرینی کرد./9459/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات