۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۷۲۴۸۰
آیت الله عبدالهی:

مواظب نفوذ جریان های ضد دین و سکولار به تشکل ها و هیئات مذهبی باشیم

مواظب نفوذ جریان های ضد دین و سکولار به تشکل ها و هیئات مذهبی باشیم
کرمانشاه - آیت الله عبدالخالق عبدالهی گفت: باید مواظب نفوذ و ورود جریان های ضد دین و سکولار به تشکل ها و هیئات مذهبی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبدالهی امروز در دیدار با جمعی از طلاب و فعالان مذهبی و فرهنگی استان کرمانشاه عنوان کرد: حفظ شئونات دینی یکی از بهترین و اصلی ترین راهها برای پاسداشت ارزش های دینی است.

این شاگرد برجسته امام خمینی (ره) در ادامه سخنان خود گفت: البته صیانت از ارزش های دینی باید به صورت بسیار خوب، پسندیده و در شان ائمه اطهار و بزرگان دین برگزار شود، بنابراین باید همیشه در برپایی هیئات و تشکل های مذهبی نهایت دقت را داشته باشیم.

آیت الله عبدالهی افزود: با این وجود باید مواظب برخی از آفت ها که همواره مجالس مذهبی را تهدید می کنند، باشیم، این آفتها یا معلول بی تفاوتی های ماست یا اینکه ساخته و پرداخته دشمنان دین است.

این استاد اخلاق در ادامه بیان داشت: لذا شایسته است که آسیب شناسی هیئات مذهبی در کشور به خوبی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد، زیرا اگر نتوانیم که این آسیب ها را شناسایی کنیم، احتمال نفوذ جریان های ضددین در تشکل های دینی و مذهبی دور از انتظار نیست.

این شاگرد برجسته امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شما طلاب پرچم داران آینده دین هستند، تاکید کرد: شما طلاب به زودی به عنوان مبلغین دین مبین اسلام در جامعه حضور پیدا خواهید کرد و بی شک این حضور شما با فراز و نشیب های بسیاری همراه می باشد.

آیت اله عبدالهی ادامه داد: بنابراین شایسته است که در زمان حضور در حوزه علمیه سعی بسیاری در افزایش معلومات دینی داشته باشید، همواره تلاش کنید که آثار بزرگان دین و انقلاب همانند آثار علامه مطهری، آیت الله مصباح یزدی، علامه جعفری و... را مورد مطالعه قرار دهید.

این استاد حوزه علمیه گفت: در زمان تبلیغ افراد یا گروه هایی شما را به بنام مناظره و مباحثه به چالش می کشانند، لذا زمانی که شما با علم و مطالعه کافی در مقابل این جریانات و افراد قرار بگیرد، اطمینان داشته باشید که هرگز بازنده این مباحثات نخواهید بود.

این شاگرد برجسته امام خمینی (ره) افزود: نکته دیگری که همواره طلاب باید آن را نصب العین خود قرار دهند، موضوع تقوا و تهذیب نفس می باشد. طلبه ای که تنها به دنبال درس خواندن و کسب نمره عالی باشد ولی به معنویات و تقوا توجه کمتری داشته باشد، در آینده با مشکلات خاصی روبرو می شود، لذا پژوهش و تهذیب دو بال پرواز برای هر طلبه ای است./1400/

ارسال نظرات