۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۷۲۵۲۶
رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان:

لزوم وقف با نیت عزاداری فاطمه زهرا در کاشان

لزوم وقف با نیت عزاداری فاطمه زهرا در کاشان
اصفهان - محمود زاده گفت: با وجود تعدد موقوفات و رقبات در حوزه‌های مذهبی، اجتماعی، مدارس دینی کاشان، اما وقف با نیت عزاداری فاطمه زهرا (س) در کاشان وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مسلم محمودزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: بیشترین موقوفات شهرستان کاشان به مساجد، اماکن متبرکه، روضه‌خوانی و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تعلق دارد.

وی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به یک هزار و ۳۳۳ موقوفه و هشت هزار و ۹۲۵ رقبه در منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: با وجود تعدد موقوفات و رقبات در شهرستان کاشان در حوزه‌های مذهبی، اجتماعی، مدارس دینی و غیره، اما وقف با نیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در کاشان وجود ندارد.

محمود زاده با اشاره به اینکه واقفین و خیران می‌توانند موقوفاتی را با نیت پاسداشت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به ثبت برسانند یادآور شد: اگر چه مجالس زیادی در سطح شهرستان به همت مردم و هیئات مذهبی برپا می‌شود، اما در صورتیکه موقوفاتی با این نیت ثبت شود پایداری بهتری دارد.

وی ادامه داد: نیاز روز جامعه در دوران طاغوت و عزم طاغوتیان برای از بین بردن مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) و مقابله با روضه‌خوانی‌ ها و مجالس عزاداری سبب شد تا مردم بهترین اموال خود را وقف برعزاداری حضرت ابا عبدالله (ع) کنند.

به گفته وی در دوره‌های مختلف مردم با مشاهده مشکلات جامعه و نیاز‌های اجتماعی برای رفع اینگونه نیاز‌ها وقف انجام دادند که می‌توان ادعا کرد واقفان خیراندیش جامعه‌شناسان خوبی بودند.

محمود زاده در ادامه به لزوم وقف درحوزه بهداشت و درمان و کمک به ایتام شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: واقفان خیرین اندیش نیات وقف خود را بر اساس نیاز امروز جامعه ثبت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان همچنین به لزوم موقوفات با نیت بهداشت و درمان، ایتام، معلولان و نابینایان، کمک به ازدواج و تأمین جهیزیه، برنامه‌های قرآنی، اعیاد و جشن‌ها به ویژه عید غدیر خم و عزاداری حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: مردم کاشان از دیرباز به دارالمؤمنین معروف بودند و وجود امامزاده علی بن امام محمد باقر (ع) خود گواه بر این ادعا است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات