۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۷۲۵۵۵
در غم از دست دادن برادر؛

آیت الله مروی عزادار شد

آیت الله مروی عزادار شد
برادر آیت الله شیخ جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در حین خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور غنا دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار  سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ مهدی مروی، برادر آیت الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه و عضو جامعه مدرسین که در ماموریت کاری و فرهنگی در کشور غنا به سر می برد، دار فانی را وداع گفت.

پیکر وی در روزهای آینده به کشور منتقل و در زادگاه وی مشهد مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

چکیده ای از زندگی نامه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مروی
مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مروی در خانواده ای مذهبی و اهل علم تولد یافت. والد ایشان مرحوم آیة الله حاج شیخ محمد علی مروی از علمای بنام و انقلابی خراسان بودند.

پس از دوران ابتدایی وارد حوزه علمیه شده و بعد از طی مقدمات، در محضر اساتیدی همچون آیة الله العظمی وحید خراسانی حفظه الله و مرحوم آیة الله العظمی تبریزی شاگردی نمود.

به اذعان اساتید معظم حوزه علمیه و سایر فضلا، آن مرحوم از نوابغ حوزه علمیه محسوب می شد. اشتغال به درس و بحث وی را از همراهی با نهضت حضرت امام خمینی (ره) و مبارزه با رژیم طاغوتی باز نداشت و در پی این مبارزات زندانی گردید.

پس از پیروزی انقلاب نیز خود را وقف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی نمود.
خاطره حضور و همراهی ایشان در جبهه های نبرد حق علیه باطل از ایران تا لبنان فراموش نشدنی است.

مرحوم حاج شیخ مهدی مروی در وزارت امور خارجه و در سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در چند کشور و در سمت های مختلف انجام وظیفه نمود که آخرین ماموریت ایشان در سفارت ایران در کشور غنا بود و در حین خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران در این کشور به رحمت ایزدی پیوست.

خبرگزاری رسا مصیبت وارده را به آیت الله مروی و دیگر بازماندگان تسلیت می گوید.

ارسال نظرات