۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۷۲۶۰۲
حجت الاسلام احسانی فر تبیین کرد؛

شعب ابی‌طالب؛ نماد مقاومت هوشمندانه

شعب ابی‌طالب؛ نماد مقاومت هوشمندانه
حجت الاسلام احسانی فر استقامت را عامل پیروزی پیامبر(ص) در مقابل تحریم دشمنان برشمرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) با استقامت هوشمندانه توانستند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، امروز دوازدهمین نشست علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)، حامی پیامبر اعظم(ص) با موضوع «شعب ابی‌طالب(ع)، نماد مقاومت هوشمندانه» با ارائه حجت الاسلام محمد مهدی احسانی فر، پژوهشگر حوزه علمیه قم در مجتمع علمی تربیتی شهید حقانی برگزار شد.

حجت الاسلام احسانی فر به انواع تحریم‌های دشمنان صدر اسلام علیه پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان اشاره کرد و یادآور شد: کفار قریش بعد از این که از تطمیع و تهدید پیامبر(ص) ناامید شدند و به حمایت و ایمان حضرت ابوطالب(ع) پی بردند، تصمیم گرفتند که انواع تحریم‌های اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و شکنجه‌های مختلف روحی و جسمی را علیه ایشان اعمال کنند.

وی زندگی در شعب ابی طالب را یکی از راهبردهای پیامبر اکرم(ص) و حضرت ابوطالب(ع) در مقابل تحریم دشمنان عنوان کرد و گفت: رسول اکرم(ص) برای رهایی مسلمانان و بنی هاشم از فشارها و آزار و اذیت جامعه کفر، سعی کردند جامعه ایمانی جدیدی بر پایه اعتقادات اسلامی، محبت و همدلی، کمک و یاری رساندن به یکدیگر تأسیس کنند و عزت و کرامت مسلمانان را حفظ کنند.

حجت الاسلام احسانی فر استقامت هوشمندانه را عامل پیروزی پیامبر(ص) در مقابل تحریم دشمنان برشمرد و تصریح کرد: شعب ابی طالب نماد مقاومت هوشمندانه است، چرا که مقاومت ناامیدانه یا بدون برنامه محکوم به شکست است؛ اما مقاومت هوشمندانه و همراه شجاعت از روی اندیشه با امید و اعتماد به هدف است که به نتیجه مطلوب منجر می‌شود. 

وی افزود: ایشان با همراهی و استقامت یارانی همچون حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) ابتکار عمل را از دشمن گرفتند و با تدبیر و استقامت، تقویت وحدت مسلمانان، به هم زدن اتحاد دشمنان و با فتح سنگر به سنگر به تدریج توانستند تهدیدها را به فرصت و تحریم‌ها را به پیروزی تبدیل کنند.

وی شعب ابی طالب را آموزشگاهی برای استفاده از فرصت تحریم عنوان کرد و گفت: ایشان با همراهی حضرت ابوطالب(ع) مسلمانان را به شعب فراخواندند و به گونه‌ای آنها را در این مدت هدایت کردند که بتوانند بر مشکلات فائق آمده و در آینده جامعه اسلامی نیز موثر باشند.

حجت الاسلام احسانی فر ثبات قدم مسلمانان را زمینه ساز نصرت الهی خواند و افزود: در نهایت ایستادگی مسلمانان نتیجه داد و نصرت الهی را شامل حال ایشان کرد و حضرت ابوطالب(ع) خبر غیبی نابودی پیمان تحریم را به مردم اطلاع داد و ایشان را به اسلام و اعتقاد به نزول وحی و رسالت پیامبراکرم(ص) بشارت داد و مردم مکه و برخی از بزرگان قریش به شعب آمدند و با عزت و احترام از پیامبر(ص) دعوت کردند که به شهر مکه بازگردد./998/پ202/ف

ارسال نظرات