۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۶۷۲۶۳۳
حجت الاسلام والمسلمین مومنی مطرح کرد؛

بی‌تفاوتی مردم نسبت به ولایت؛ دلیل اصلی ظلم به فاطمه زهرا

بی‌تفاوتی مردم نسبت به ولایت؛ دلیل اصلی ظلم به فاطمه زهرا
استاد حوزه علمیه با اشاره به صراحت حضرت زهرا(س) در عدم رضایت از امت، گقت: اگر ظالمین جرأت به جسارت پیدا کردند به خاطر سکوت مردم زمانه بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور آیت الله نوری همدانی در دفتر ایشان برگزار شد، با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) پس از وفات پیامبر اکرم(ص) مرتبا در حال گریه بودند، گفت: عده ای از طرف حاکمیت نزد امیرالمؤمنین رفتند تا از ایشان بخواهند که حضرت زهرا(س) در یکی از دو وقت صبح یا شب گریه کند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: وقتی حضرت زهرا(س) جایگاه پیامبر اکرم(ص) را در مسجد خالی دیدند فریادی برآورده و بیهوش به زمین افتادند؛ بانوی بزرگ اسلام با خیره شدن به قبر پیامبر اکرم فرموند: که قوتم از بین رفته و دشمن جسارت به شماتت من پیدا کرده است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در ادامه می فرمایند که غم و اندوه مرا از پای درآورده است؛ باید دید در اظرف زمانی کوتاه پس از وفات پیامبر اکرم (ص) چه اتفاقاتی رخ داده که موجب این حجم از غم برای دختر پیامبر شده است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در سخنانی خود را یکه و تنها پس از پیامبر معرفی می کند، ابراز کرد: این سخن نشان می دهد که کسی سراغی از فاطمه زهرا(س) نمی گرفته و اگر در مقطعی زنان مدینه به عیادت ایشان رفتند با اهداف خاص و اطلاع یافتن از حال ایشان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به غربت حاکم در فضای شهر مدینه پس از وفات پیامبر اکرم(ص)، گفت: حضرت زهرا(س) با تمام وجود به دفاع از امام زمان خود پرداخت در حالی که در اسلام جهاد برای زنان واجب نیست مگر اینکه جان امام زمان در خطر باشد و کسی نیز او را یاری نکند.

استاد حوزه علمیه به توصیه ها و سفارشات مؤکد پیامبر اکرم(ص) نسبت به فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) به صراحت در وصیت نامه خود می فرمایند که من از این امت راضی نیستم؛ اگر ظالمین جرأت به جسارت پیدا کردند به خاطر سکوت مردم زمانه بود.

این کارشناس دینی ادامه داد: عده ای به خاطر بی تفاوتی مردم نسبت به خاندان اهل بیت(ع) به قدری جسارت پیدا کردند که قصد داشتند قبر حضرت قاطمه زهرا(س) را نبش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه اصلی ترین علت ظلم نسبت به خاندان اهل بیت(ع) فراموش کردن وصایای پیامبر اکرم(ص) بوده است، گفت: مردم پس از وفات پیامبر اکرم(ص) نسبت به قرآن کریم و اهل بیت(ع) بی تفاوت بودند./1350/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
تحلیل قشنگی بود.
0
0